Gå til innhold

Sykling


sund

Anbefalte innlegg

Jeg har pleid å sykle "uansett" hva jeg skal. Dvs til jobb, møter, butikken, fritidsaktiviteter mm. Det ønsker jeg å fortsette med så lenge kroppen orker, men hvor lenge er det trygt?

 

Har kutta ut de værste lange treningsturene nå, og legen lot meg ikke sykle jenterittet Hamar-Oslo da jeg var 12 uker på vei.

Har også begynt å sykle saktere (kroppen vil ikke like fort lenger...), og unngår hovedveiene i byen.

 

Men kan syklinga mi skade fosteret?

Samboeren min er redd for at jeg kan velte eller kræsje og derigjennom skade fosteret, men ønsker å være aktiv (orker ikke trene for øvrig) og slippe å måtte kjøre bil.

 

Er i 26. uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykling er en av de mer anbefalte treningsformene for gravide tror jeg, sammen med gåturer og svøming.

 

Selve syklingen skader ikke fosteret, men det er klart at dersom du krasjer blir saken litt annerledes. Hvis du er vant til å sykle mye, og nå tar det en del roligere, skulle det vel være ganske trygt? Du kjenner jo selv til din egen sykkelstil og ulykkesfrekvens! Når du synes det blir for skummelt kan du jo trekke innendørs til spinning:-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

Hei!

 

Jeg har som JaneFonda også blitt fortalt at sykling er en av de mer anbefalte treningsformene - og jeg har selv syklet hver dag på jobb inntil helt nylig.

 

Jeg er nå i uke 35 og høygravid, og mannen min har parkert sykkelen min, hrmf. Men jeg må vel være enig med ham i at syklede høygravide i Oslotrafikken blandt brostein og høstsleipe trikkeskinner ikke er nødvendig...

 

På slutten ble det også litt vanskelig rent teknisk å sykle - magen har jo blitt stor, og jeg måtte sykle med bena endel ut til siden - skrevsykle :-) - noe som gjorde at balansen ikke var helt optimal.

 

Mitt råd er at du kan sykle så lenge du føler deg trygg - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...