Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Er ikke gravid ennå,men prøver. Har en fra før på 1,5 år. Han ble født 15 dager på overtid. Ble satt igang,2 dager på rad. Når d først begynte var det veldig intenst,som det jo ofte blir når man blir satt igang. Han var stor,nesten 5 kg.Når han først kom langt nok ned og ut,ble han sittende fast,med hodet ute i 2 min.Nesten så kragebeinet måtte knekkes. Han hadde bæsjet i fostervannet,åreknuter på navlesnora,og forkalkninger på livmora.Jordmor sa det var på tide å få han ut. Han har og slitt en del med muskulatur etterpå.Kiss-kidd syndrom noe som mest sannsynligvis kommer pga av fødselen. Men når jeg nå tenker på nr 2.får jeg helt "angst"av tanken på å føde. At noe av det samme vil skje.Hva om de må knekke kragebeinet.Gå så lenge på overtid,slite i ettertid osv. Hørte om en nesten lik fødsel her og begynte å grine,fikk nesten ikke puste.Og jeg er ikke gravid ennå engang... Vil heller ha litt sår vondt i ettertid jeg!!! Hva tror dere?Og ja,dette har jeg tenkt MYE på... Blir event på kongsvinger om det har noe å si... Tidlig ute med å planlegge ja...hehe
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 JA! Du har all mulighet for å få ks!! Uten tvil! Og det er aldri for tidlig å ta det opp. Gå til legen din å få han til å henvise deg til jordmor, eller spesialist allerede lenge før du blir gravid! Dette går helt fint:D Lykke til:D
Alenemor til 2prinsesser Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Ikke for og skremme eller noe... Men jegtror d belager litt på hvilket sykehus du hører til Jeg hadde en fødsel som varte 27tier og når hun kom ut pustet hun ikke og ble lagt i kuvøse og kjørt på intensivavd. Hvor de da prøvde og finne ut hvorfor lungene hennes klappet sammen istedenfor og fylles med luft.... Jeg får ikke ks. Jeg får ikke engang en samtale med jordmødrene på haukeland.... Men håper du får en mye bedre oppfølging enn d jeg har fått... Jeg er 31uker nå og er livredd men vet jeg er bare nødt til og ha den angsten inni meg for ingen tar meg seriøst...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Jeg skjønner godt at du sliter med fødselsangst, og en hver lege med litt oppi toppen vil innvilge KS for deg. Desverre er det slik at det er noen leger som ikke har noe i toppen, og nekter kvinner KS selv om de har en slik fødselsopplevlese som du har bak deg - dette er blant annet Haukeland sykehus beryktet for. Leste du hører til kongssvinger, vil tro de bruker mer fornuft der. Jeg ville tatt dette opp med fastlegen min allerede nå, så slipper du kanskje å gå til så mange unødvendige samtaler når du er blitt gravid. Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2007 #5 Skrevet 23. oktober 2007 vil bare ønske deg lykketil.. var på kk bergen selv i går,den klysen av en lege. gikk gråtende ut der fra..ikke snakk om medlidenhet og menneskelighet der.. venter nr to i desember, og etter en fødsel på 31 timer sist med mye sying av rift som jeg har slitt med, ville både legen og jordmoren min ha meg til vurdering på kk .ble ikke hørt... men med deg er det jo litt verre der det kan gå utover barnet...helt sykt blir sint når de behandler folk slik.... har du prøvd voss om de kan hjelpe deg,Hørt mye bra om det sykehuset.. skal få legen min til å hjelpe meg å komme i kontakt med de..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå