Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du bør ha på deg bukse som ikke strammer, og store truser. Du blør litt etterpå, så du får noen store bind på sykehuset. Ellers går det bra å være alene dagen etterpå, men du bør ha noen som henter deg på sykehuset og er hos deg den dagen du har hatt lap. Du får et eller to sår i magen. Ca en cm lange. Også går de inn i navelen, og i underlivet. Du kan få litt luftsmerter i skuldrene av gassen de blåser inn, og litt ubehag, men ellers er det ikke noe særlig smerter. Det er en blå væske de sprøyter inn, så du blir litt blå på innsiden av lårene. Ikke farlig. Jeg fikk beskjed om å ikke ha med noe verdisaker på sykehuset siden det ikke kan bli låst inn, så jeg hadde tlf nr til moren min som skulle hente meg på en lapp jeg gav til sykepleieren. Det var ikke lurt. De fant den ikke igjen, og jeg kunne ikke nr utenat. Det er lurt å ha tlf nr tilgjengelig.

Lykke til!

.. eneste tipset jeg kan gi ut fra egen ergaring er at for min del hjalp det mye å ligge i dagene etter lap. Da slapp jeg unna det meste av smertene i skuldrene (gassen fordeler seg over ett større område..)

så for min del ble det mye bøker i sofaen og titting på film i mest mulig liggende stilling i streslessen. Lykke til c",)

Jeg har gjennomgått dette og kjenner igjen beskrivelsen over. Fikk sprøytet inn vann i buken og det tok noen dager før hevelsen var borte. Digre bukser er derfor å anbefale.

Første dagen etter operasjon hadde jeg skikkelig problem med å reise meg opp fra sofaen, du bør derfor ikke være alene den dagen. Kan trenge litt drahjelp. Jeg klarte ikke ligge flatt de første nettene, måtte stable meg opp i sittende stiling med puter. Da er det også godt å ha noen der, for å hente tin gog sånn. Jeg måtte helst sitte om dagene, satt mye foran dataen ;)

Du må se hvordan det går, kanskje får du ikke så vondt.

Egentlig gikk det veldig bra for meg altså, det var bare vondt å bruke musklene i magen den første tiden. Jeg kjente ikke noe særlig når jeg var i ro.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...