Gå til innhold

Savner...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

1) Salte UFO

2) Blå Salmiakk Hubbabubba

3) Isbre-mint drops

sikle, sikle, sikle....

Skrevet

salte ufo? hva er det?

blå salmiakk hubbabubba? hmm.. er jeg for ung kanksje?

jeg savner ricki lake!

Skrevet

Jeg husker!!!

Dessuten savner jeg når Dundersaltdropsene var gråfarget inni, for de var myyyye bedre!

Splitt-isen! Mmmmm

Jeg savner også:

Shweppes Tropical(lilla)

Salmiakk kjærlighet på pinne( Svarte petter)

og mange mange fler!

Skrevet

husker dere en is som het frost is? det var akkuratt som hard pakket slusj.. så tok de en væske som lignet på saft på... da fikk den farge og smak..?

Skrevet

dunder salt eksisterer no enda.... gjør de ikke det da? vist jeg tenker på riktig da.. hehe.. sann gul og grønn farge på logo? er ett slags troll eller noe?

Skrevet

Relax-sjokoladen! Gult papir og så var det en farget stripe på den ene siden som viste hvilken smak det var...

Skrevet

Noen som husker den isen som var todelt, slik at det så ut som sånn pølser som henger sammen? selve isen var vel hvit saftis, og forpakningen var litt tjukk plast. og sjokkisen Relax! mmmmmm

Skrevet

Hihihi, husker den isen ja! Fikk ikke lov til å få den for mamma mente den var full av e-stoffer :-) Det var den sikkert også, men den var sabla god! (så egentlig litt ut som en tjukk kondom den plastikken utenpå...æsj..hihi)

og Relax-sjokoladen ja..... mmm.... himmelsk! Tror jeg likte den m lilla stripe best :-)

Skrevet

Husker også Billy Boy is og Rakettis. Sånne små runde avlange iser begge to. Billy Boy var vaniljeis m sjokotrekk og Rakettis var som en rund versjon av Lollipop :) Husker også Relax sjokoladen, ja. De var jo i mange varianter, de. Også husker jeg at når vi kjøpte smågodt så foregikk det sånn her: "Jeg skal ha krokodiller for 1 krone, sukkertøy for 1,50" osv... så plukket damen bak disken ut det man ville ha og la det i et hvitt kremmerhus... hihi :P

Skrevet

Og soho sjokolade.. Sånn yoghurt greier inni.Nam :)

Skrevet

Og "cool" - pastiller - sånne med lakris eller eukalyptus, små firkantede mye drops med sukkerstrø på - sterke. Nam! De var gode de.

Skrevet

Å HERREGUD!!! Jeg savner Relax sjokoladen!! Den med litt crisp inni - Den hadde jeg vært villig til å betale myyyyyyyyyyye penger for!

Skrevet

Å,ja,var så stas når kioskdama plukka det man skulle ha av smågodt,for så så mange penger,hi-hi:-)

Savner veldig smørbukk-isen,men hver gang jeg nevner den er det ingen som husker den!!! Hvorfor?!? Den var dødsgod,jo! Var forma som vaniljestang,men smakte ren smørbukkkaramell og nammenammenam!

Også sånn cocobahia-is,saftis med kokos/tropisk smak,hvit-blank på farge.

Og pink-panterbrus! Og pandabrus!

Ja ja,ikke rart jeg heter...

Skrevet

BUGG og stjernepose! Mine absolutte favoritter når jeg var yngre...

men tror ikke det hadde vært det samme nå da...he,he

Skrevet

Den frost isen eksisterer enda. Så en i helgen gikk med en sånn en på et kjøpesenter her jeg bor. Fikk sinnsykt lyst til å kjøpe meg en sånn når jeg så det, siden de ble nærmest helt borte etter slushen kom. Men akk.. hadde dårlig tid og ingen tid til å lete :(

Skrevet

Åja! Stjernepose!!! Hadde jeg helt glemt... husker at posen var hvit, men stjernen på posen var gjennomsiktig så man kunne titte inn i posen!! Tror det var fotballkort inni i tillegg til godteriet? :-)

Skrevet

Det var klistremerker av fotballspillere tror jeg, husker jeg og broren min klistra disse på køyesenga vi hadde på rommet vårt....hi,hi morsomt å tenke tilbake på...

Skrevet

Kom litt i siget jeg her da....

Er det noen som husker Soda Streamer da, en maskin du kunne lage brus selv! Minner meg om campingvogn turer vi hadde på 80 tallet, hvor vi kosa oss med hjemmelaget brus (orntlig vondt var det, men ned skulle det he,he) og kortspill:-)

Skrevet

Hahaha! Mormor og bestefar hadde SodaStreamer i båten. Husker vi maste fælt for å få "brus" (smakte jo som tjukt kliss med kullsyre) og mormor satte igang å streame :) Var jo egentlig mye enklere og sikkert billigere også å bare kjøpe brus, men moro var det :)

ps. vi klistra også klistremerker overalt.. 80-tallet var jo klistremerkenes storhetstid! Har et brunt kjøleskap i kjelleren (som vi hadde på kjøkkenet oppe før) som har døren full av klistremerker. Sad Sam, Garbage kids (de var fæææle!), Donald, Barbie, MyLittlePony etc... :) Gøy å mimre!

Skrevet

Ååååå, Sad Sam tyggis. Den hadde jeg glemt! Den luktet VELDIG søtt etter det jeg husker, men vi digget den. Spesielt for klistremerkene inni :) Også bugg som noen nevnte over her. Bananbugg og lakrisbugg var mine favoritter! Var det ikke noen fruktpastiller som het TOS også mon tro....?

Skrevet

ÅÅÅ finger isen, noen som husker den??? den var rosa, ganske frisk i smak, den var døds god;) å ufoer...kjøpte alltid det før, NAM;) åsså rosa bugg.mye som var bedre før gitt;))

Skrevet

NAM NAM! fingeris var godt!!! Husker også froskeisen (grønn saftis med vaniljeis inni) og Tom&Jerry-is!!! mmmmmmm.... hvorfor har de sluttet å lage alt det gode?! Og til anonym over: TOS pastiller, ja!!! Gul eske med bilde av pastillene utenpå :) var gode de......

Skrevet

Skravle ligger der borte, retning nord og ned.

Skrevet

Gledes dreper jeab....!!!!!!!!!!! stikk i retning nord og ned du og....!!!!

og bli der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...