Gå til innhold

Hjelp! Skal søke jobb i bokhandel, hvilke egenskaper er viktig å ha der? Kommer ikke på noe jeg:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper dere orker å hjelpe meg litt i kveld!! Står helt fast jeg nå, tom i hodet etter en lang travel dag. Har så lyst å jobbe i en bokhandel, og vet jeg kan bli flink til det, er jo veldig serviceinnstillt. Men nå kommer jeg ikke på noe å skrive, eventuelt fremheve med meg selv når jeg tar kontakt.Det viktigste er vel ikke å kunne alle detaljene i bøkene....hvor mye kan jeg regne med å få i lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøyaktig, serviceinnstilt, effektiv, pålitelig, trives med kundekontakt osv

Skrevet

Ryddighet vil jeg tro er viktig, og sans for litteratur, spill osv. Det å trives med kundebehandling slik at servicen du yter virker ekte, ser jeg også som et stort pluss når jeg spør om hjelp i bokhandelen. Evne til å oppdatere seg på bøker og hovedtrekk er greit, og god hukommelse, slik at man vet hvor "alt" i butikken befinner seg er også greit.

Var i en butikk her en dag (ikke bokhandel) og opplevde en ekspeditør som ikke visste hvor han skulle finne det jeg spurte etter... :-( Det oppfattes som lite seriøst, synes jeg.

Skrevet

Vet ikke hva du kan regne med å få i lønn men vet at det ikke er lurt å spørre om det på intervjuet eller tidlig i jobbsøker-fasen. Ikke sikkert du hadde tenkte å spørre om det men bare nevner det. Ellers er jo interesse for litteratur, omgjengelighet, ordenssans, ærlighet, punktlighet, interesse for nye ting og at du lærer fort fine ting å skryte på seg :-)

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Jeg visste det var lurt å spørre dere. Nå løste alt seg!!

Gratulerer med jobb Johanne B!! Hvordan fikk du jobb i bokhandel? Vil du fortelle om hvilke spørsmål de stillte deg på intervju? Vet du hva du får i lønn?

Jeg har ikke tenkt å spørre om lønna før de tar det opp eller etter at jeg har fått jobben.

Skrevet

Jeg jobber i bokhandel, har 137 i timen, og det er full lønn, jeg kommer ikke høyere enn det, har 10 års annsenitet. Husker dessverre ikke åssen spørsmål jeg fikk.

Skrevet

Jeg jobber i en bokhandelkjede, og jeg har en venninne som jobber i en annen bokhandelkjede. Begge lønner etter tariffen til handel og kontor, så da kommer det jo an på anseniteten din. Du kan jo slå opp på nettsiden til handel og kontor og se hva du finner der...

Skrevet

Tusen takk:) Søkte på jobb som lå på nav.no og de ringte meg et par dager senere..

på intervjuet var de intressert i fleksibilitet og en som viste god service, og at en kunne ta ansvar.

og selvfølgelig de kjente spørsmålene om positive/negative sider ved deg selv... :S hehe

Hadde også en veldig god referanse fra tidligere sjef..

Lønn får jeg i forhold til tariff, (som du ser jeg har spurt om hva er i en annen tråd her..)

Skrevet

Takk for god info. Nå har jeg fått bekreftet at jeg har mange gode egenskaper som trengst i en bokhandel. Jeg kommer til å være helt ærlig på et eventuelt intervju, når jeg forteller om meg selv, men:

Nå er problemet hvilke negative sider jeg har. Jeg er ikke perfekt, men fy så vanskelig. Burde ikke være lov å spørre slike ekle spørsmål:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...