Gå til innhold

gruer meg til å bli veid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater å veie meg mens andre ser på.Og det værste er jo at det er gjerne en person som veier og en som skriver det ned.Festligtnår di roper vekta ut.De kan vel gjøre det litt diskre.Jeg er livredd for at noen skal få vite vekta mi.Har alltid vært det.Og nå har jeg lagt på meg 10 kg på 6 mnd og.Har aldri i mitt liv vært så tung som nå.Blir deprimert av det jeg.Klarer nesten ikke å se meg selv i speilet lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm hvor veier du deg ??

jeg har også veieangst men de gangene jeg veier meg er det kun jeg og legen eller ærneringsfysiologen som er i rommet.

Skrevet

jeg veier meg selv før alle kontroller og skriver det selv på helsekortet. det kan vel du også gjøre?

Skrevet

Synes ikke det er så festlig jeg heller. har aldri vært så opptatt av vekt, fordi jeg alltid har veid en del mer enn mine venninner, selv om kles str har vært ca den samme.

men nå etter jeg ble gravid så har jeg jo ikke så mye valg, må jo tenke på det. legen og jordmor har ikke vært noe negative til min vekt. og det er jo kun de og jeg som ser på vekta. og mannen min da, men han ser meg jo naken så vanskelig å skjule kiloene for han.

Hvem i all verden skal rope ut vekten din?

Skrevet

Hvor i all verden veier du deg? Siden det er 2 tilstede. Jeg veier meg hos legen, gjør ingenting av og si vekta mi til ho. Den er sånn den er.

Skrevet

Det gjorde de senest i går.Han som veide meg er ingenting,bare en som tar tlf og gir folk time.Han roper vekta ut til legen og kontordama,mens døra til venteværelse står på gløtt.Er et veldigt gammeldags legekontor,de har ikke data en gang.Har prøvd å bytte lege,men det er ingen ledige.

Skrevet

det er jo brudd på tausetsplikten er det ikke. neste gang ber du om at han eller hun skriver vekten på en lapp, som du kan ta med deg . eller send klage til fylkeslegen. eller bytt lege.

Skrevet

men du kan jo prøve å bestille time et annet sted, man er ikke nødt til å gå til fastlegen. er det ikke er annet sted du kan gå? helsestasjonen? i nabo komunen? privat ? dette kommer jo selfølgelig ann på hvor du bor sikkert. men det går jo ann å prøve.?

• 2 uker senere...
Skrevet

Min jordmor spør meg hva jeg veier hver gang og noterer det tallet jeg sier. Jeg har badevekt hjemme og veier meg før jeg går til henne. Men hun er av typen som mener det er for mye fokus på vektøkning i forbindelse med svangerskapet. Hun er mer opptatt av resultat på urinprøver, blodprøver og generell allmenntilstand. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...