Gå til innhold

til alle dere med søskenvogn...

Anbefalte innlegg

Vi teller frem og tilbake hvorvidt vi må ha søskenvogn nå nummer to kommer i januar. da blir storebror ca 2 1/2 Vi er litt uenige, mannen mener vi ikke har behov, og mener bæremeisen holder lenge nok, men det er jo tross alt jeg som skal være hjemme og gå til og fra barnehagen etc... ha de med til byen på tur etc...

Alle erfaringer mottas med takk!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10412091-til-alle-dere-med-s%C3%B8skenvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ei på 4 mnd nå og ei på 21 mnd og vi kjøpte søskenvogn fordi jeg ville ha det og solgte den kort tid etterpå fordi eldste jenta ville ikke sitte i den og det ble veldig trangt syns jeg..

Så løsningen vår ble søskenbrett og det funker veldig bra for oss!!

Da står hun på når hun ikke orker å gå og hopper av når hun vil gå selv...

Jeg har to gutter på 3,5 mnd og 28 mnd, bruker søskenvogna vår mye. Jeg går en del med dem, både til og fra barnehage, på besøk til besteforeldre, på shopping av og til.

Jeg hadde følt meg veldig begrenset uten vogna, for selv om storebror er flink å gå blir han sliten etter en stund.

Det er mange ganger jeg har vært glad for at storebror har muligheten til å sitte og hvile seg, spesielt når jeg henter i bhg eller er på bytur. Dessuten er det godt at han sitter fastspent i setet når vi går i trafikerte områder og på handel, da stikker han ikke av så fort =)

Vurderte å bare kjøpe ståbrett, men er veldig glad for at vi valgte søskenvogna.

Vi kjøpte en phil and teds e3 (kommet ny modell nå som heter sport), og synes den er super.

Når storebror går selv henger jeg bare søskensetet på håndtaket (er en sånn liten reim med klips der som egentlig skal brukes til å feste setet når det står bakerst, men passer perfekt til å feste på håndtaket litt på siden. Da er det ikke i veien i det hele tatt.

Vogna er helt genial siden den er så smal, lett og liten sammenlagt. Hvis jeg skulle gått rundt med en stor søskenvogn hadde jeg nok ikke orket å bruke den så mye. Og det er tungt å trille to barn, så jo lettere vogn jo bedre.

Bruker den også som sportsvogn til storebror og skal bruke den som sportsvogn til lillebror. Er også denne vogna jeg har med til babyen hvis vi reiser noen sted med bil, for orker ikke å løfte og styre med den store kombivogna vår.

I og med at den kan brukes som enkeltvogn er ikke dette et bortkastet kjøp selv om det skulle vise seg at du ikke bruker søskensete veldig mye.

Med den aldersforskjellen du får er dette en helt super og veldig bruksvennlig vogn. Kan ikke få skrytt nok av den =)

Og jeg hadde iallefall ødelagt ryggen min om jeg skulle hatt eldste i bæremeis på turer eller til/fra barnehage. Toåringer er TUNGE i lengden... Kjøper du ikke søskenvogn ville jeg iallefall hatt ståbrett!! Evt ta en kikk på den "søskensykkelen" som kan festes på vanlige vogner, nesten som en trehjulsykkel som henger fast i vogna. Heter swiss et-eller-annet, selge bl.a på www.biteringen.no. Der er det bilde av den, er vanskelig å forklare den =)

Vi har samme aldersforskjell. kjøpte tv.vogn (carena) 2 uker etter fødselen! Kunne ikke vært uten.

Spørs hvilket behov du har.

vi har 50 % bhgplass. Vi triller mye turer, ungen sover formiddagslur i vogna, og vi triller til og fra bhg. I tillegg er den uunværlig når man skal i mange butikker.

Ståbrett er ikke et alternativ for oss, det er begrenset hvor lenge et barn kan/vil stå der.

Bæremeis med en så stor unge i er tungt! Bare det å bøye seg ned til babyen i vogna for å f.eks gi smokk blir umulig.

Billige carenaer får du på finn.no, ingen problem å få solgt videre når du ikke trenger den lenger. Disse vognene fungerer kjempefint, jeg er godt vant med Oth, tfk bl.a, men er godt fornøyd med carenaen. Mye vogn for pengene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...