Sweet tooth Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Hei Chianti, hvordan går det med deg? Terminen din er vel rett rundt hjørnet er den ikke? Hvordan føler du deg? Det går fortsatt veldig fint med oss. Minstemann har vært en del plaget med magevondt innimellom, men utover det er han veldig lett å ha med å gjøre og sover og spiser godt. Er mye mindre slitsomt å ha e lite barn denne gangen, håper det blir slik for deg også!! Tenker på deg, og håper du får en rask og ukomplisert fødsel og en god barseltid! Stor klem fra
chianti70 Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Så utrolig koselig å bli etterspurt av deg Sweet tooth! Sendte deg nettopp en pm, jeg! Så bra at det går så bra med dere. Hvorfor har den lille vondt i magen da? Er det luft? Jeg gleder meg veldig nå, og tror at du har helt rett i at det blir mye mindre slitsomt denne gangen enn sist. Men det skal mye til for at det blir verre da, så det er mye å gå på der. Det ser heldigvis ut til at det blir et friskt barn denne gangen selv om vi ikke tar noe for gitt. Jeg er veldig optimistisk! Vet ikke hva jeg skal si når det gjelder fødselen. Jeg har 13 dager igjen til termin, og under normale omstendigheter så kunne fødselen startet når som helst, men det ser ikke sånn ut. Var hos jordmor i går, og han ligger fortsatt veldig høyt. Han burde ha kommet seg lenger ned i bekkenet nå, og selv om hodet ikke nødvendigvis fester seg med andre mann før fødselen, så er det nok langt frem til bekkenåpningen ennå. I forrige uke var jeg på ultralyd og fikk samme resultat som i slutten av august - altså en stjernekikker. Det ser ut til at begge guttene mine forsøker å komme ut med nesa først, og det går nok ikke. Jeg forbereder meg derfor på at det også denne gangen blir et ks, og håper at det kan bli mer planlagt og mindre dramatisk akutt enn sist. Siden barnet ikke er estimert til å være spesielt stort, lar de meg gå frem til termin, og muligvis lenger før de foretar seg noe. Det jeg håper på er at om babyen skulle ligge i stjernekikkerposisjon når jeg er på sykehuset for sjekk den 1. oktober så blir det bestemt et planlagt ks. Om han skulle ligge med bakhodet først blir det nok en vaginal fødsel, muligvis med tang eller sugekopp. Uansett blir jeg fulgt opp ekstra og har blitt lovet en annen fødselsopplevelse denne gangen. Mitt håp er å få et friskt barn som ikke blir skadet under fødselen, og om mulig komme meg så raskt som mulig etter fødselen. Det ønsker nok alle mødre, men jeg må selv i større grad ta stilling til dette da jeg i følge jordmor er skapt til å bære frem et barn (er i forbasket god form :-)) men er ikke skapt til å føde. Ja, ja.. Det er godt vi bor i et sivilisert land i en moderne tid. Kjempeklem tilbake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå