Gjest Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 Har nettopp brukt opp en flaske Mycostatin på meg og veslejenta( 10 uker), men fortsatt har hun trøske. På meg går d vekk en liten stund, men kjenner nå at d kommer tilbake og gruer meg sååååå til d blir sårt. Har kjøpt Farris i dag og skal prøve d. Er d bare å ta d på en klut og tørke inni munnen hennes? Hvor lenge holdt d på hos dere andre som har vært plaget? Har noen prøvd å bruke brystskjold for å forhindre smitte?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Bruker du miksturen på brystvortene? Jeg fikk Mycostatin KREM til brystvortene.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg fikk også kremen til meg selv... I tillegg må jeg si at LUFT er gull verdt hos meg. Sover naken, bruker bare innlegg ved amming. Lufttørker så ofte jeg kan. Etter jeg begynte å sove uten amme-bh/innlegg har problemet blitt så godt som borte hos meg.
Gjest Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Legen sa jeg kunne bruke miksturen på meg selv også.Sover aldri m innlegg eller bh..Hadde samme problem m forrige baby også og da var d over når han var ca 3,5 mnd, så får vel bare håpe at d går like greit denne gang.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Hm, tror nok kremen sitter bedre og dermed tar soppen fortere....
r r r Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Kremen er bedre til brystene. Til babyen - tørk med farris eller vann inne i munnen før du pensler på mycostatin slik at du får bort litt av belegget for da virker det bedre. Brystskjold gir ikke beskyttelse (ammet bare med brystskjold med nr1 da vi fikk trøske første gang) men kan vel hjelpe om du blir veldig sår.
1 på 2 og 1 i magen Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Har selv slitt med trøske/ soppinfeksjon i to og en halv måned av min sønns tre måneder lange liv, og kan skrive under på at det er helt pyton... Pjokken hadde veldig lite trøske, men til meg sved det likevel som et helvete, jeg gruet meg til hver amming og tårene rant når det sto på som verst. Fikk Mycostatin mikstur til babyen og krem til meg selv. Brukte dette leeenge, nesten to måneder, og det lindret litt, men soppen ble aldri helt borte. Prøvde også med farris og tyttebærsaft uten hell, og fikk til slutt Diflucan tabletter siden ingenting annet hjalp. Det ble mye bedre, men jaggu holdt soppen stand. Så leste jeg et sted at Krystallfiolett kunne hjelpe, og prøvde dette. Det er et lilla tyntflytende middel som dreper sopp og bakterier (kan også brukes på soppinfisert utslett på babyen), og fås reseptfritt på apoteket til ca 70 kr. Smurte det på brystvortene med en q-tip to ganger i døgnet i tre dager, og så en gang i døgnet i to dager til. Vips var det borte! Har vært soppfri i to uker nå, og har stort håp om at vi skal unngå tilbakefall Det må nevnes at ulempen med Krystallfiolett er at ungen blir blå i munnen etter amming (skal ikke vaskes av før amming), og at om du får det på klærne går det ikke bort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå