Gå til innhold

har tatt medisin som er skadelig for barnet..!! Hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEi

har tatt rinexin, en tabellett som er for å åpne tette bihuler osv.. har kun tatt 1 tab. men legen sa at denne er veldig giftig for fosteret.. turde isje fortelle at eg hadde tatt 1 da.....

er dette veldig farlig? noen som vet?? tok denne tabeletten på søndag, og var hos jordmor idag og der slo hjertet i hvert fall....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virker ikke så veldig farlig i følge dette:

Graviditet/Amming: Se Kontraindikasjoner. Overgang i placenta: Passerer. Det er mulig at fosteret påvirkes. Enkelte tilfeller av øye- og øredefekter er sett ved bruk av fenylpropanolamin i 1. trimester. Preparatet skal ikke brukes under graviditet. Overgang i morsmelk: Går over, men ved terapeutiske doser er påvirkning av barnet usannsynlig

Skrevet

Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å håpe det beste,

nå som det har gått så lang tid etter du tok den.

Kan jeg spørre hva slags tablett det var?

(Er forkjøla selv, men ikke noe å gå til legen for,

det er bare virus, men plagsomt nok for det..)

Skrevet

Øøøø.

Leste skikkelig innlegget ditt: Rinexin.. jaja..

Skrevet

Husker helsesøster fortalte meg for noen år siden at hvordan fosteret påvirkes avhenger av hvor langt du er på vei og hva som dannes på det tidspunktet... hvis du skjønner?

Blir det samme som at mange gravide drikker seg dritings de første ukene av svangerskapet, siden de ikke vet det... Men barna tar ikke skade av det så tidlig...

håper du ble litt klokere... ble litt rotete kanskje=)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde snakket med legen eller jordmor om dette.

Håper dette går bra!

Skrevet

fant dette selv da: Det er mulig at fosteret kan påvirkes. Rinexin skal ikke brukes de første 3 måneder av graviditeten. Rådfør deg med lege før bruk av Rinexin dersom du er gravid.

jeg er 4 mnd på vei da og har kun tatt 1 tabelett.. så eg tror og håper det skal gå bra, men må si eg ble nervøs altså.. ho legen sa jo at eg måtte unngå omtrent alt mulig... men er jo potta tett så bruker litt nesespray.. :S

men takk for svar=)

Skrevet

Hei!

Tror du skal ta det med ro og ikke stresse deg opp over dette. En tablett i 4 mnd er nok ikke SÅ skadelig. Kan jo nevne at jeg jobber i barnevernet og har kommet i kontakt med mödre som har brukt narkotika under hele svangerskapet uten at barnet har andre skader enn abstinsens (noe som i og for seg er helt jävlig-ikke missforstå meg) når de födes! Pröver bare å sette det litt i perspektiv for deg!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...