Gå til innhold

Bare ammet 3 ganger i dag...

onam * mai 07 + september 08

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden vi stod opp i morges kl 7.30 har jeg bare ammet 3 ganger; og hver av de gangene har vært en kamp.

Han vil ikke drikke av puppen. (starta for 1 uke siden). Begynner å drikke, drar i puppen, vræler og griner. Må roe han ned med sutt og byssing, så litt pupp igjen. Ofte er han fornøyd for ei stund med de 3 slurk han fikk, så dermed har jeg bare ammet 3 ganger i dag :-(. I tillegg til å ha sterke utdrivingssmerter og reynaulds har jeg fått såre vorter. (Om natta går det greit)

Har prøvd å avlede han, få ut trykket før jeg legger til, skifte ammestillinger, amme på mørkt rom, ingenting hjelper :-(

Har nå masse følelser inn i meg: frustrajson, bekymring, tristhet, overgitthet...

Måtte bare få ut litt av mine problemer her. Da får man først bukt med det ene (reynaulds) og så kommer det neste. Skal det aldri slutte?!

Sorry får syteinnlegget mitt, men et sted må det ut :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde også at babyen var vrang å få til å amme i en periode. I ettertid ser jeg at det skyldes at jeg hadde lite melk (sjelden amming ga mindre melk). Det førte til grining og hyling ved puppen. Dette kom noen uker etter store smerter ved amming hvor jeg satt og gråt, så jeg har opplevd omtrent det samme som deg.

Hvis mensen snart dukker opp kan det være at du får mindre melk og da vil babyen din kanskje reagere som den gjør nå?

Jeg vet det er tøft nå, og har bare en ting å si:

Ikke gi opp - det blir bedre!!!

Og pass på å få pumpet/ammet ofte nok så produksjonen ikke avtar!

Klem :)

Skrevet

Er det ikke noe som hetter puppnekt som kan komme i 3 mnds alderen tro? Kanskje det står noe på ammehjelpen.no

Skrevet

Takk for svarene jenter/damer :-)

Jeg har prøvd alle rådene som jeg fant for puppenekt, Dessverre hjalp ikke noe.

Mensen har jeg hatt for 10 dager siden, tviler på at jeg får den alt igjen..

Har pumpet meg slik at ikke produkjsonen avtar. På kvelden da det stod på som hverst gav faren flaska. Den gikk ned på høykant...

Har nå tatt kontakt med ammehjelpen for å få hjelp. Orker ikke å fortsette som den siste uke, men er ikke villig til å gi opp. Jeg skal stå på litt til :-)

Skrevet

Har du prvet å gi ham litt mm på flaske(eks 50 ml) og så la puppen overta??

Skrevet

Prøvde det i går etter tips fra hs. funker dessverre ikke det heller. Så nå får han et måltid av flaska slik at han blir skikkelig mett og neste av pupp. Da er det ikke så farlig hvis han ikke klarer å drikke seg mett samtidig som mine såre vorter får en pause. Håper det funker og at dette styret snart er over.

Skrevet

kjære deg;

så trasig at det skulle bli sånn nå som du endelig begynte å få bukt med problemene da..

men jeg kan ikke få sagt det ofte nok; begynn med magnesiumstilskudd, det hjelper fantastisk mot de såre brystvortene!

har han forresten luft i magen? da blir de ofte urolige og vanskelige...

Skrevet

Ja, ikke det gøyeste. Et problem etter det andre. Men jeg gir meg ikke!!!

Har just vært på apoteket og kjøpt magnesiumtilskudd :-) Så nå prøver jeg det og.

Ser ikke noe tegn til luft i magen. Legger han ekstra litt mere på magen hvis han skulle ha litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...