Gå til innhold

Student og melde seg arbeidsledig?

fjåsa1980

Anbefalte innlegg

Var og snakket med NAV-trygd idag da jeg er sykemeldt fra jobben min som jeg har hatt ved siden av studiene. Da denne jobben har opphørt i perioden jeg er vært sykemeldt, mente hun jeg snakket med at når jeg ikke lenger er sykemeldt, at jeg må melde meg arbeidsledig for å ha krav på fødselspenger. At det ikke kun teller å ha jobbet 6 av 10 siste mnd før fødselspermisjonen. Noen som har erfaring med dette? Synes det høres rart ut at man kan melde seg arbeidsledig samtidig som man er student. Hun på NAV virket ikke så sikker når hun sa dette til meg, men mente siden jeg har tapt arbidsinntekt som jeg ellers ville hatt så kunne jeg.

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du kan melde deg arbeidsledig med penger fra nav hvis du er student og mottar penger fra Lånekassen. Men har du vært ansatt il bedriften i seks måneder før jobben opphørte? Hvis du har det, og hvis du ennå er sykemeldt, så har du krav på sykeepenger så lenge du har sykemelding. Altså: du trenger ikke noen spesiell jobb/bedrift å være sykemeldt fra hvis du har vært ansatt i den opprinnelige jobben/bedriften i mer enn seks måneder(disse seks månedene kan også inneholde at du har vært sykemeldt deler av dem).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...