Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 18. september 2007 #1 Del Skrevet 18. september 2007 Hei - så du svarte under tråden om Forholdet tåler påkjenningene under IVF, Jeg leste at dere har hatt 6 forsøk før dere lykkes! Gratulerer!! Vi har hatt 4 (3 offentlige, 1 privat) og nå sier min mann stopp. Han har ikke tro på at dette skal gå lenger og ser bare pengene som flyr meningsløst ut av vinduet. Kanskje jeg kan klare å få han litt på gli igjen ved å fortelle solskinnshistorien deres. Hvor tok dere forsøkene? Fant de noe feil hos dere? Ble du gravid kun på siste forsøket? Hvor lenge gikk det mellom hvert forsøk? Har mannen din vært optimistisk til dette helle veien? Sparte el. lånte dere penger? Det blir jo fryktelig dyrt med så mange forsøk da... Mange spørsmål her, men må ha litt viktig info. Håper du har mulighet til å svare. Lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10411046-er-lisajenta-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisajenta Skrevet 18. september 2007 #2 Del Skrevet 18. september 2007 Hei der Tinna! Samboeren min har dårlig sædkvalitet og jeg har hatt problemer med at eggene ikke vil feste seg. De første 3 forsøkene hadde vi i det offentlige - sykehuset i Haugesund. Dette gjorde vi på 11 mnd og det var veldig tøft. Vi ble gravide på 1. forsøket, men vi mistet det før ul i uke 8. Deretter tok vi en pause på ca 1 1/2 år bare for å komme oss litt igjen ( jeg var ikke enig med min samboer for klokken min tikket - jeg er 36 år i dag - men i ettertid så ser jeg at det var godt for både han og jeg) Vi la langsiktige planer og sparte en del av feriepenger osv. Vi hadde planer om å dra til DK, men da vi fikk høre at John Hausken ( overlege fra sykehuset) skulle åpne en privatklinikk i Haugesund så ventet vi litt ekstra for å heller gå til en som kjente forhistorien vår. I mai 2006 kjørte vi et fullt forsøk med hormoner og hele pakken og resultatet ble kjempebra med med innsetting av 2 egg + 5 egg vi kunne fryse!! I september satte vi inn 2 av de fryste eggene uten positivt resultat -da hadde vi 2 fryste egg igjen og bare 1 av disse overlevde fryseprosesse Det var dette egget det ble full klaff på i januar i år. Samboeren min følte også det at det var penger ut av vinduet i en periode da alt stod på som verst, men jeg tror ikke at menn føler det på samme måte som vi kvinner. Det var ikke det at han ikke ville ha barn, men det ble rett og slett for mye på en gang. Å ta en god pause å fokusere på andre ting kan være godt for alle - legge langsiktige planer og ikke spare seg ihjel gjorde underverker for oss. Leve normalt og huske på hvorfor vi i utgangspunket ble sammen er heller ikke dumt. Håper du fikk noen gode svar her og at det kan hjelpe litt. Ha en fin kveld, klem Lisa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10411046-er-lisajenta-her/#findComment-10413921 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 19. september 2007 Lisa! Takk for svar. Ja, det kan bli for intenst i lengden. Vi utførte våre 4 forsøk på 12 mnd så jeg merker at kroppen er dødsliten nå. Jeg har kun fått 1 fryseforsøk. De 3 andre har vært med hormoner og hele pakka som du kaller det, så det har også vært en påkjenning. ... Du sier at eggene dine ikke ville feste seg - gjorde du noe spesielt ved siste forsøket da som gjorde at dere lyktes? Så flaks for dere med det siste fryseegget!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10411046-er-lisajenta-her/#findComment-10417646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisajenta Skrevet 19. september 2007 #4 Del Skrevet 19. september 2007 Hei igjen Tinna! På det siste forsøket fikk jeg ekstra stimulering med Progynova for å øke slimhinnen i livmoren. Jeg startet med Progynova 2 dager etter mensstart ( 1 tab 3 x daglig) og gikk til ul på dag 10 og dag 14 for å sjekke utviklingen. Egget ble satt inn på dag 17 og det har vært der siden. klem Lisa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10411046-er-lisajenta-her/#findComment-10419517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå