Gå til innhold

Ikke alle liker å høre om abort!


Anita mamma til 2

Anbefalte innlegg

Hei!

For det første så snakker vel ikke "alle" om å miste..

Men det en del av livets mange realiteter.

Dere er tross alt i det første trimesteret,sjansen for sa/ma er vel størst da,men ikke mange %.

Uansett syns jeg alle bør få komme med sine bekymringer og tanker rundt en sa/ma og i tillegg til å kun være i Lykkeland så syns jeg flere bør ta seg tid til de som ikke har det så greit.

Flere skrev at forumet var til stor hjelp da de selv mistet,eller hadde bekymringer.

Det står vel ingen plass at dette er en plass for de uten bekymringer?

Enig med dritgrei hei hei ang oppkast..men også flere ting som jeg mister appetitten over..

 

Her kommer et forslag til alle: Hva med å skrive i overskriften hva det gjelder,så kan alle velge sine ting å lese om og unngå tråder som ikke passer en akkurat da?

 

Jeg mener det sløsing med min tid da det viser seg i et innlegg hvor overskriften er Hjelp meg,og innlegget handler om hvor bilnøklene er,eller hva en skal ha til middag..

For hvis jeg vil gi middagstips,så leter jeg etter en overskrift hvor akkurat det står.

 

På denne måten kan også flere få hjelp til akkurat det de trenger hjelp til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter.

Forstår godt frustrasjonen som ligger under alle disse innleggene, og er enig med mange av dere.

 

Jeg tok selv HELT av når jeg fant ut at jeg var gravid. Leste her dagen lang og bekymret meg for det som gikk ann å bekymre meg for. Veldig slitsomt både for meg og ikke minst for samboer!!!

 

Dette med SA/MA er et veldig ømfintlig tema og jeg har (takk gud for det) ikke opplevd det selv, men jeg har som sagt vært bekymret for det og maaaaannnge andre ting, som jeg har fått svar og støtte på her. Det er jeg veldig glad for. Mener derfor at vi må være åpne for å kunne støtte hverandre både når det gjelder gode ting men også når ting er trist og vannskelig. En kan jo faktisk selv selektere ut hva en ønsker å lese, og blir det vannskelig kan en faktsik la vær og sitter her hele dagen. :-) Det ble løsningen for meg fordi jeg klarer ikke helt la vær å lese om disse stakkars stakkars jentene som mister.

 

Det er faktisk så liten % andel av alle gravide jenter i Norge som mister fosteret at en har faktisk lov til å regne med at det går bra, hvis forutsettningne ligger der selvfølgelig. Og hvis det ikke går bra, så er det faktisk ikke liv laget og det er kroppen som fikser opp og det er i seg selv et godt tegn på at ting fungerer som det skal. Vet det kan høres litt brutalt og eplekjekt ut men det er realiteten.

 

Så nå håper jeg at ALLE spirene sitter støpt fast og at dere alle får en fantastisk dag!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må innrømme at jeg unngår første trimester siden litt... prøver å ikke lese så mange innlegg her.

Første gangen jeg er gravid og denne siden her skremte vettet av meg ihvertfall..

Mye bedre å skrive på terminklubber, ikke mye snakk om sa der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner virkelig ikke problemet...... Hvis man ikke liker å høre om aborter så ikke les innleggene da!!!!!!!!!!

Og hvis du leser de.... så ikke klag etterpå at du blir bekymret og redd!!!!

 

Når jeg var på 1 tri så leste jeg mange slike innlegg ang abort, men lot ikke meg selv tenke så mye mer på det enn at det er kroppens måte å rydde opp i ting om man skulle miste og ikke mye jeg kunne gjøre fra eller til!!

Og det er en realitet at det kan skje....

 

Og dette hører til på 1 tri, samme som kjønn spørsmålet hører til i 2 tri og slimproppen i 3 tri:) Sånn er livet!!! Sorry mac!!

 

Mitt tips, scroll deg videre nedover hvis det plager deg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:) jeg her helt enig med deg... har lest masse den siste tiden her, å her virker det som om sjansen til at ting skal gå bra er omtrent NULL... jeg har barn fra før , å ja mistet en selv i 10 ukene MEN sitter ikke å snakker om det heeele tiden, får å så bekymre de andre her inne,,, det fins en EGEN SIDE får de som har opplevd å miste... hvorfor ikke sitte der å snakke med andre som har vært igjennom det samme?? det gjorde jeg funket kjempe bra det.... mange her inne får andre til å bli så bekymret at de ringer legen helt fortvilet pga all skremsel propaganda noen kjører her .. slutt med det.. som mamman til morgen sier, prøv å tenke possitivt, ikke tro det værste, nyt denne tiden:-) å bare får å ha sagt det... DET GÅR SOM REGEL BRA.....:-)) men noen her inne får det til å virke som om at at man MÅ REGNE MED å miste.. blir så teit...... så min fulle støtte til deg mamman til morgan :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som mister, og for mange går det bra, det er mange som er kvalme, og mange som har treg mage. Ingen kan vel sette seg som sjef over hva en bruker forumene til. Det som er kjempeviktig for en person, trenger ikke å være viktig i det hele tatt for en annen. Derfor: La alle stille de spørsmålene de trenger/vil stille, og så får en heller la vær å lese om de forskjellige tingene en IKKE interesserer seg for.

 

Jeg har mista selv, er gravid igjen, og svarer gjerne på spørsmål angående det. Derimot er jeg ikke det grann kvalm, og har ingenting å komme med i forhold til det, derfor leser jeg veldig sjeldent innlegg som handler om slike problemer. Alle svangerskap er forskjellige, og BIM er et sted for alle disse graviditetene. La det være litt takhøyde her inne, så får vi det hyggelig alle sammen.

 

Graviditeten er en tid med masse forskjellige følelser, både den deilige lykkefølelsen, men også en del bekymringer av varierende alvorlighet. Det er plass til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bør vi vel også unngå å snakke om ting som misdannelser (hender for noen), hvor kjekt det er å ha sambo (av hensyn til de som er alene), om man ingen graviditetssymptomer har (av hensyn til dem som sliter i svangerskapet) osv osv......... Det blr bare litt for dumt -synes jeg.

 

Liver består ikke kun av positive ting, desverre. Naturligvis skal man nyte sin graviditet, men man trenger ikke lukke øynene for livets realiteter.

 

Heldigvis for meg er jeg i stand til begge dele. Kanskje det kommer av mine livserfaringer. Har bare empati for dem som mister og synes de bør få lufte deres tanker og følelser når de trenger det.

 

Å være "bekymret" er jo en del av det å være foreldre. Tror aldrig vi foreldre klarer la være å bekymrer oss om vår barn.

 

P.S synes egentlig ikke det er kjekt å være gravid, men gleder meg meget til å møte/få min baby:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes at "her virker det som om sjansen til at ting skal gå bra er omtrent NULL" så er det kanskje på tide å sette seg inn i litt statistikk her. Det er ikke alle andre som skal tilpasse seg din mangel på info rundt dette, men du selv som må finne fram til fakta som kan få deg til å slappe litt av når det gjelder frykten for å miste. Det er faktisk ikke "skremselspropaganda som kjører her", men bruddstykker fra folks liv. Det er helt utrolig at det kom et slikt svar fra en som sier hun har mistet selv. Jeg er glad jeg ikke har venninner som dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt formulert, Hans Emil skal bli storebror! Det er godt at det finnes flere her inne som evner å glede seg over graviditeten samtidig som man har empati med de som er uheldige og mister. Jeg blir skremt av hvor mange som blir smålige og totalt selvsentrerte når de blir gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er enig med alle de som sier at alle innlegg er velkomne her inne..jeg blir helt sjokkert over de som sier at alle innlegg om komplikasjoner skal inn på abortforumet...skjerp dere sier jeg bare..enig at det er temmelig smålig ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det er kanskje ikke så stas å høre om, men jeg synes det er viktig å klare å tenke på at det kan gå galt. Jeg tror det er bra å ha et naturlig og åpent forhold til dette. Hvis man aborterer er det jo fordi barnet mest sansynlig ikke var levedyktig. Dette er naturens gang. Jeg tror man vil takle det bedre hvis man vet litt om det :)

Men selvfølgelig skal men ikke tenke på det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgeligt må det få være åpent , å man kan ikke gjøre noe fra eller til men jeg syns det er viktigt å kose seg:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

la vær å les d da vel, mamman t morgan.. d er ikke værre enn d. jeg synes uansett det er greit å se realiteten i øynene i den saken her. alle kan miste en spire, så vær så snill å ha forståelse og medfølelse med de som mister. det kan hende deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt!! Lever dere i en rosa boble nå som dere selv er gravid? Det å miste, og redselen for å miste er en stor del av de første 12 ukene, og det er dette forumet er til! Dele ALLE erfaringer som har med denne tiden å gjøre! Alle vet vel at en del mister denne første tiden. Er det slik at hvis ingen skriver om det er her inne så skjer det ikke, og heller ikke med deg???

 

Ikke nok med at de som mister må føle sorgen på kroppen, men de må i tillegg høre på naive, realtitetsskye jenter her inne som ber de gå på et annen forum!

 

Skjerp dere! Ønsker dere ikke å lese om det som faktisk skjer i denne perioden av svangerskapet, så foreslår jeg at dere enten lar være å lese de aktuelle innleggeme (det vises jo godt i overskriften) eller la være å delta i 1. trimester forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mangel på info??? etter å ha født 2 barn så har vel jeg mere nok info om dette altså.... bare så du vet det, det er større sjanse hvis man går å er urolig og stressa til å miste enn at man klarer å se det possitive med det.... når det gjelder fakta her inne som dere selv skriver her,så er mye av den faktaen feil....... jeg er gløad jeg ikke har sånne venninner som deg som kun snakker om negative ting og kun tenker negativt... da har jeg heller venninner som klarer å være possitiv etc.... er jo nesten så enkelte her er hypokonder jo.....må få opp øya litt du også tror jeg å ta deg tid til å lese hva folk skriver her inne,får det virker som om du ikke har fått med deg alt..... jeg også syns det er trist at folk mister,men herregud , skal man kun skrive om abort side opp og side ned da mener du?? hva er vitsen med et rom da får folk som desverre har mistet( sånn som meg)???? man må kunne være litt reflektert altså.... går man rundt å tror noe galt vil skje så kan du banne på at det vil skje..... jeg er glad jeg har den evenen til å kunne glede seg over alle andre her inne, å har sympati får de som har mistet... men som jeg skrev, jeg er enig med mamman til morgan at det må vel kunne fylle denne siden opp med andre ting en kun abort???? eller er det kanskje det du går å tenker på 24 timer i døgnet?? istedenfår å glede seg over det lille nurket?.. ikke veit jeg å ikke er jeg så veldig interessert å vite heller..... så jeg får vel skrive som du skriver.. glad jeg ikke har venner som deg som er så trangtsynt :) uansett lykke til med ditt eget svangerskap... hilsen utdannet sykepleier,som vet hva negative tanker kan gjøre med en menneske kropp. å det er ikke lite,tro meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såvidt innom fra 2. trimester, og ble så utrolig skuffa da jeg så at denne idiotiske debatten er tilbake igjen. Jeg vil snu litt på flisa og si at Mammaen til Morgan, 4mai08!, vårstråle2008, snøhvit86 og manga ikke har noe å gjøre inne på et forum for gravide om de ikke takler at folk skriver om ALT som et svangerskap innebærer!! Lag dere et eget forum for folk med skylapper for øynene! Jeg er helt enig med hun over her som sier at det er en dobbel belastning for de som forteller at de har abortert her inne når det dukker opp smålige innlegg som det fra Mammaen til Morgan. De fleste engster seg for SA/MA, men det er ikke sånn at faren forsvinner om man holder seg for ørene og sier "LALALALALALALALALA!".

Jeg pleide alltid å svare på de innleggene fra folk her inne som har mistet, for det kunne like gjerne ha vært meg som trengte litt trøst. Jeg er glad jeg ikke er som Mammaen til Morgan og dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener ikke det kan skje meg eller andre men jeg mener bare at det er viktigt å kose seg å jeg vet de første 12 ukene ikke er så kjekke, dere får det til å virke så negativt, selfølgeligt det kan skje hvem som helst men det pleier jo å gå bra for de fleste .Er det ikke posetivt å kose seg me baby i magen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... Nå må jeg jammen meg svare på dette jeg også! Til alle dere som vil lege innpakket i bomull på en rosa sky så vil jeg si: VÅKN OPP! Vettu meg hva! Nå er det slik at det er faktisk noen som mister uansett hva! Mener dere at hvis noen begynner å blø, så skal en KUN skrive om det på ufrivillige aborter? Ja selvsagt så håper en på at man skal gå igjennom hele svangerskapet uten at det skjer noe galt! Hvem vil ikke det? Nå er det sånn at dere faktisk har muligheten til å sjekke overskriften på innlegg der det står om SA, MA eller blødninger! Det er opp til dere om dere leser det eller ikke! Nå må dere huske at man faktisk kan blø i svangerskapet uten at det er noe galt og!

 

La folk skrive om sine bekymringer her! SA/MA/blødninger ER faktisk en del av livet i 1.trimester!

Hvis dere ikke liker at folk skriver om det, så får dere unngå å være her inne fram til dere går over til 2. trimester da! Pakk dere inn i bomull og lev på deres rosa sky til dere er over "faregrensen"!

 

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaen til Morgan,

Det er faktisk mulig å kose seg med spiren i magen SAMTIDIG som du leser innlegg om sa/ma! Er dette så umulig å forstå? Man trenger ikke å fryse ut de som har mistet selv om man er gravid selv! Du mister ikke av at noen andre her inne forteller om det! Det er nemlig ikke smittsomt!

 

Til dere som har mistet/mister nå/vil komme til å miste:

Det er helt greit å skrive om dette her inne. De som ikke takler å lese om det har et problem. Ikke dere. :-)

 

 

Stor klem til dere alle fra en medsøster.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"dere får det til å virke så negativt..." Er du 12 år? Du høres jo totalt bak mål ut, og uten noe form for realisme i kroppen! For de som mister så er det jo faktisk negativt!!! Og for de som ikke mister så er det positivt! Sånn er verden! Voks opp da jente. Høres ut som du burde ha ventet noen år med å få barn! Du har modenhet som en 12- åring, og en skremmende holdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med innlegget fra anonym over. Skulle ønske dere som ikke takler å se overskriftene til slike innlegg ville finne dere et annet sted å holde til. Dette blir for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedinnlegget i denne tråden var trist lesning.

Jeg er enig i at de som ikke takler å se overskriftene bør finne seg et annet sted å holde til. Her i 1 trimester er det mange av de samme personene som skriver og forteller om hvordan de har det. Skulle ikke disse få lov å fortelle det når det går galt? Hvorfor skal de måtte forvises til et underforum der de ikke "kjenner" noen?

1/4 av alle svangerskap ender i abort i 1 trimester. Det er et faktum og ikke noe man kan komme bort i fra med rosenrødt koseprat.

Jeg synes det er veldig irriterende å lese om alle som spyr. Kanskje de bør forvises til "Komplikasjoner og plager"-underforumet. De som snakker om å være alene må forvises til "Aleneforeldre".

Hvis det ikke skal være lov å diskutere alt her inne bør alle søke ut i det mangfoldet av fora som det finnes her inne.

 

Jeg synes noen av dere virker utrolig arrogante. Det skulle bare mangle at de som mister skal kunne fortelle om det her. De har også vært aktive medlemmer. Dere som ikke tåler å høre om dette kan jo forsøke å holde kjeft om det hvis dere får en hard fødsel eller om det skjer noe med dere utover i svangerskapet. For all del ikke skriv det ned i et kozemozeforum.

 

Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og når jeg klikker på profilen til dama så står det at hu er født i 1975...jeg var sikker på at hu var toppen tjue...på tide å bli voksen kansje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...