Gå til innhold

Noen her som har fått ny jobb mens du var gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I så fall hvordan fikk du til det? Hva slags jobb var det? Og hvis du fikk før det var synlig hva ble reaksjonen når du fortalte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har akkurat begynt i ny vikar-jobb som varer frem til jeg er 7mnd. Jeg har ikke sagt noe på arbeidsplassen enda siden jeg er i uke 10 nå,.. Skal si det når jeg er litt lengre på vei :)

Jobben søkte jeg på før jeg visst at jeg var gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i ny jobb 01.sept.og måtte allerede etter 1 uke fortelle at jeg var gravid pga.at jeg har vært/er dårlig.Sjefen tok det fint og var glad på mine vegne. Eneste minus er at nå er det plutselig mange på jobb som vet jeg er gravid..hemm....noen greier visst ikke holde på en hemmlighet..Det var ikke helt etter planen da.,men men...

Er jo gode nyheter da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på intervju og fikk ny jobb nå for noen uker siden... helgen før jeg skulle begynne fikk jeg vite at jeg er gravid.. jeg har ikke sagt det på jobb enda, og må si jeg gruer meg litt... men jeg visste jo det ikke da jeg sa ja til jobben, så det skal jeg si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg ny jobb i juli, og skal begynne der 1 november. Fant ut at jeg er gravid for for en uke siden. Gruer meg skikkelig til og fortelle det, men jeg var ikke gravid da jeg takket ja til jobben. De er visst veldig strengt og man kan ikke gi noen sparken pga graviditet. Dette er jo noe de må regne med kan skje når de ansetter fruktbare kvinner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg burde fått meg en jobb nå, for jeg har gått fra å være student ut i barselperm , og vips så ble jeg gravid igjen, og da får jeg ikke'no, så dette er et viktig spørsmål for meg!

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke fått ny jobb, men tilbud om et intervju til en jobb som jeg har såååå lyst på. Sökte på den för jeg visste at jeg var gravid. Har fast jobb, så det går bra men jeg skulle så gjerne hatt denne her.... Nå går det vel ikke, får bare ringe og si at jeg er gravid.....kjiiiipt. men jeg er gravid da, det er jo det beste!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke være noe i veien for å få jobb når en er gravid. Men det er jo ikke noe lønsomt for arbeidsgiver å ansette en som i løpet av noen få mnd går ut i permisjon, i et år kanskje to år. og innen den tid så er kanskje neste på vei. Gravide skal ikke bli diskriminert heter det seg og en arbeidsgiver må ha meget gode grunner til å ikke ansette deg om du er best kvalifisert til jobben.

jeg har selv vært med på interjuv runde hvor den ene søkeren var synelig gravid. Hun var en meget god kandidat til stillingen men det ble ikke hun som fikk jobben desverre (hun var min favoritt) hadde hun fått jobben haddet det gått max 3 mnd før vi måtte ut med ny stillingsanonse og ansettelse av vikar ( noe som i seg selv er en dyr prosess). Hun ble nok lei seg men hun skjønte hvorfor arbeidsgiver valgte en av de andre søkerene og jeg vet at hun kommer til å få jobb der om hun søker etter barseltid og hun kommer også til å få god atest om andre arbeidgivere spør om referanse. og skulle det dukke opp en tilsvaredene stilling på samme plass og hun søker blir hun nok ansatt.

.

.

.

.

.

Men.... en plass jeg jobbet før var det to jenter som tok jobb bare for å få retten på fødselspenger det er jo heller ikke riktig er det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...jeg får jo se hva hun sier, jeg har jobbet for samme selskap för og jeg vet at de ansatte en som var gravid för hun fikk signert kontrakten. Det virker som de er veldig "åpne" for gravide...

Jeg har gode referanser fra sist jeg jobbet( var desverre bare vikariat dengang)

Og gode fra der jeg jobber nå, de vil nödig miste meg. Så takk for at du ga meg litt håp!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI innlegger her. Det var godt å høre! Da er det håp. Jeg er også i den situasjonen at jeg er jobbsøkende etter endt studietid og har klart å bli gravid. Det vil si at man rett og slett ikke har krav på noen penger noe sted... Er litt slitsomt, men da regner jeg med at det ordner seg. Bør jo uansett være mulig å få et vikariat for noen mnd selv om man er synlig gravid......

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...