Gå til innhold

Dette med MINIFOM er sterkt overdrevet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....mener nå jeg...

Babyen her i huset slet med mye luftsmerter..HS mente at det kanskje var en mild form av kolikk eller det at han spiste fort og mye så magen klarte ikke å "håndtere" alt..Han la på seg 500 gr i uka..

Ingenting hjalp så vi bestemte oss for å prøve MINIFOM, og vi gir MINIFOM morgen og kveld + fennikel te mellom måltidene eller evt sukkervann...

Plutselig sov babyen 3 - 3,5 time per natt..mens før sov han 1,5 - 2 timer...skrek en del om ettermiddagen/kvelden oxo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir dere kun minifom morgen og kveld?

Jeg gir han det før hvert måltid jeg, kansje jeg bare trenger å gi det morgen og kveld da?

Men fennikelte gir du det før hvert måltid? Og hvor mye?

Tror jeg skal prøve det:)

Skrevet

SOm sagt gutten vår har ikke kolikk men sliter med luft i magen.

Ja, vi gir bare morgen og kveld, og fennikelte et par, tre ganger om dagen 2-3 ts.

vi syns at det hjelper, han er myeeee roligere.....

HI

Skrevet

Etter at vi begynte med minifom fikk vi gutten vår tilbake! Vet ikke hva jeg hadde gjort uten minifom!! Og dessuten har ALT bieffekter. Til og med kan man få kreft om man spiser for mye gulrøtter!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Men det er i alle fall ingen grunn til å gi minifom viss det ikkje FUNKAR! Når produsenten sjølv har gått ut og sagt at dei ikkje anbefalar produktet så er det kanskje noko å ta til etterretning?!

Skrevet

Selvfølgelig ingen vits uten effekt da!!

Men som sagt hos oss ble det en helt vanvittig endring så snart minofomen begynte å virke. Dog han fortsatt sover dårlig, spesielt på dagen, og har mye UBEHAG(men ikke smerte-/kolikkanfall mer). Mye sutring(også pga konstant underskudd på søvn) og dertil lite søvn på mamma gjør allikevel at jeg er rimelig utslitt nå..

Tilbake til saken: for oss ble det å få gutten vår tilbake fra opptil 8 timer lange kolikkanfall med smerteskrik, vært risikion for noen små bivirkninger(for det er det..). Har sjekket sjampoer, oljer ol på badet(også ting som selges spesifikt til småbarn), og det samme inholdsstoffet er i masse av disse produktene. Altså er dette stoffet rundt oss hele tiden, minifom eller ikke..

Vi får selvfølgelig klump i halsen hver gang vi gir han minifom(skulle så gjerne sluppet!!), men for oss ble altså vurdering dithen at han får..

Legger også til at vi prøvde "alt" annet før vi tydde til minifom(kiropraktor, homeopat, fysioteraput, teer, kumelkdiett osv osv...)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Det kan vel egentlig ikke sammenlignes, at stoffet er i sjampoer o.lgn. Man spiser jo ikke sjampo...

Dette var visst et kjempegammelt innlegg, men måtte bare si det... ;)

Skrevet

Min gut hadde ingen virkning av minifom, men han fekk sopp i munnen av det, og det betyr gjerne at det er ganske sterke saker. Når vi så prøvde å få vekk soppen med soppmiddel, blei han endå verre i magen.

Så eg er ingen fan av Minifom. Då var det mykje betre med fenikkelte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...