Gå til innhold

Evigvarende nattamming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Argh! Begynner å bli litt frustrert over amminga om natta. Han sover fint ca 3-4 t per om gangen, men bruker så utrolig lang tid på å sovne etterpå. Han sover når jeg legger ham ned, men våkner etter 5-15 min. Mye smågrining, roting med smokken osv. Så må jeg rugge ligg på ham, gi ham smokken igjen, ta ham opp for å rape ham litt, finne en ny stilling el.l. Noen ganger er det av og på i lang tid, og da ender det gjerne med at jeg ammer ham liggende, men da sovner vi ofte begge to, og han ligger jo da ganske langt nedi dyna mi...

Hvorfor ormer han seg sånn? Jeg ammer ham normalt 20 min per pupp (altså 40 til sammen) før jeg prøver å legge ham ned, så han kan jo umulig være sulten?! Og han ligger i armkroken min, så det kan ikke være kroppskontakt han savner. Synes han gulper mer nå, og har noen skikkelig brutale raper som kan være vanskelig å få opp. Men er nok ikke noe kolikk, for puppen gjør ham alltid glad.

Er det noe jeg kan gjøre annerledes? Han sover mye på dagen også - en skikkelig sovebaby, vokser fint og lever livets glade dager ellers...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel?

Hva med å rape skikkelig før han legges ned? Stina ligger i hvertfall ofte å ormer slik hvis hun har rap som må ut...

Skrevet

Han er 4 uker nå (eller nesten 6 i følge termin).

Prøver jo å rape ham godt etter hver amming, men noen ganger er det bare helt umulig å få ut alt, og han blir utålmodig og begynner å gråte. Og så kan det plutselig komme en dunderrap lenge etterpå...

Kanskje det er det som plager ham? Han er jo ikke sånn på dagtid, men da har jeg ham ofte i bæresjal, og da ligger han jo ikke på rygg og får ofte rapet litt når det måtte passe seg...

Skrevet

Ja, d høres i grunnen ut som du har svaret selv da :)

Men, 4 uker... Ikke så rart nattamminga tar litt tid enda da. Sånn var d m Stina også, de første 6-7 ukene ihvertfall... Tok gjerne rundt 1 time av gangen. Men så ble d gradvis bedre og bedre, og nå spiser hun bare, og sovner omtrent direkte etterpå.

Så d ordner seg nok skal du se, men skjønner d er slitsomt mens d står på ja.

Ikke så lett å være 4 uker og så trett så trett, og ikke få sove fordi man trenger å rape først... Skjønner godt at han gråter da ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...