Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #1 Del Skrevet 18. september 2007 Har akkurat fått vite at jeg må klare meg på 6000 utbetalt i måneden når jeg går ut i permisjon Er jobben som har gitt meg for mye i lønn hittil (er lærling). Skulle egentlig ha gått opp MYE i lønn fra og med oktober, men det skjer ikke allikevel, på grunn av at de huene på jobben ikke klarer å gjøre jobben sin ordentlig.. I februar satt jeg og regnet på det, og fant ut at ja, med tanke på lønnsøkning osv så hadde jeg faktisk råd til å få en baby nå (ellers hadde jeg tatt abort), men så raser plutselig alt sammen og jeg får ikke en gang tatt ut så mye permisjon jeg vil engang, stakkars lillegutt som må begynne i barnehagen når han bare er en baby ennå.... Noen som vet om jeg har krav på noe støtte (utenom barnetrygden) når jeg får utbetalt så lite?? Er jo under halvparten av det jeg hadde regnet med å få.... Nesten så det er fristende å bare slutte i jobben og begynne i kassa på rimi i stedet. Eller leve på trygd, det hadde kanskje lønt seg i forhold til denne drittlønna jeg får nå.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10408710-i-d%C3%A5rlig-hum%C3%B8r-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bomper`n Skrevet 18. september 2007 #2 Del Skrevet 18. september 2007 leve på trygd?...det er vel ikke noe noen ønsker med mindere man må! med prioritering går nok dette bra skal du se, man klarer seg med lite penger viss man bare er innstilt på det. selv får jeg utbetalt 4500 i mnd, ikke mye og hoppe i taket av. men vi skal klare oss... det ordner seg alltids! og hva er negativt med og jobbe i kassa på Rimi, kanskje det er en løsning for en periode for og prøve og få hjulene til og gå rundt. prøv og se løsninger ikke bare begrensninger!! ikke lenge etter babyen er født er det jo jul, kan ønske dere masse til den da, så sparer dere penger der også!! detta ordner seg skal du se: Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10408710-i-d%C3%A5rlig-hum%C3%B8r-n%C3%A5/#findComment-10408972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #3 Del Skrevet 18. september 2007 Hehe, tusen takk, det ordner seg nok ja =) Mente egentlig ikke det jeg sa ang trygd og rimi, var bare en enorm nedtur hvor alt jeg hadde planlagt bare raste sammen... Forbruket øker med inntektene vet du, og i dag får jeg utbet 7500 i måneden, noe som såvidt dekker det jeg har av regninger og sånn. Så hvordan jeg skal klare meg på 1500 kr MINDRE i månenden enn det jeg får nå, det aner jeg virkelig ikke Menmen, sånn er det bare... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10408710-i-d%C3%A5rlig-hum%C3%B8r-n%C3%A5/#findComment-10409745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #4 Del Skrevet 18. september 2007 Er du alene? Om du er det har du jo krav på en del da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10408710-i-d%C3%A5rlig-hum%C3%B8r-n%C3%A5/#findComment-10409823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #5 Del Skrevet 18. september 2007 hvis du er alene har du rett på mye mer penger ja.. helt fram til ungen er 3 år.. dobbel barnetrygt og mye anna rart.. meeeen.. hvis du har samboer, men dere ikke eier leilighet sammen. kan jo han alltids bare ha adresse hjemme. da får du også penger som om du var alene. det er jo ulovlig, men jeg vet mange som gjør det.. jeg holder med kåre willoch (eeh hvordan skrives det). som sier at alle burde få minstelønn, ihvertfall. når man får barn. det skal ikke være sånn at man blir straffet dersom man får barn før man har begynnt i fulltidsjobb, er i utdanning osv.. selv var jeg under utdanning når jeg blei gravid. og hadde regna med fødselsstipend fra lånekassen. men så har jeg missfortstått reglene. jeg søkte ikke på skole, siden jeg skulle være hjemme et år uansett. men man må visst ha kommet inn på en skole, og få permisjon derifra før man kan få fødselsstipend. det holder visst ikke å ha vært fulltidstudent uten jobb et helt år.. argh.. selv om jeg skal fortsette på skole etter på da. skjønner godt det du sier med trygd og kassa på rimi jeg. lærlinglønn er dritt dårlig betalt, og man føler på en måte man blir litt straffet for å ta en utdannelse. i steden for om du bare hadde jobba på rimi og fått fullbetaling. men du har jo rett på de 7500 kr i mnd uansett da. hvis det er det du har fått frem til nå. er det det du skal ha. selv om de har gjort feil vell? kan ikke jobben din sende inn en lønnslipp der du har 7500kr i mnd da, samma for dem vell. jeg har tjent alt i fra 5000-13000 kr i mnd (deltidsjobb).. og da skal de regne ett snitt. eller sende inn den høyeste lønnslippen min. det skal ihvertfall jeg spørre om Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10408710-i-d%C3%A5rlig-hum%C3%B8r-n%C3%A5/#findComment-10410058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå