nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 18. september 2007 #1 Skrevet 18. september 2007 er så sinnsykt kvalm... er sykemeldt ut september for kvalmen, men er redd den ikke gir seg med det første... noen flere som er kvalme såpass sent i første tri?
tixa*fødeklar* Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Jeg har ikke kommet så langt i dette svangerskapet ( er 6+4), og kvalmen har akkurat meldt seg... Sist jeg var gravid kom kvalmen i uke 7 og ga seg ikke før jeg var 20 uker.. Den var ikke like intens på slutten, men den var der hver dag... Mener ikke å ta motet fra deg...for de fleste gir kvalmen seg iløpet av uke 12-14
ålah Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Hei, jeg er i uke 11 nå. Jeg har vært sykmeldt i 3 uker pga. kvalme, sykmeld går ut i morgen, og jeg er fortsatt like kvalm. Er ganske fortvilet, Har time hos legen i morgen, og regner med at jeg får forlenget sykmeldingen. Ringte sjefen for å fortelle ståa, og føler at det ikke er mye forståelse for dette. Ikke noe bra følelse... Men jeg er såpass dårlig form at jeg greier ikke se for meg at jeg skal klare å komme tilbake ennå.
miracles Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 hei hei! er 11+1 i dag og kvalmen har ikke gått sin vei enda... er sykemeldt ut denne uka for jeg er 12 uker neste mandag, og hadde regnet med kvalmen skulle gi seg snart *håpe håpe* har vært kvalm stort sett hele døgnet fra jeg var 5+6 så er ganske sliten å lei... sender deg en klem, og føler med deg... )
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 18. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. september 2007 jeg slet skikkelig på jobb før jeg ble sykemeldt. jobber på et sykehjem så det er en del spesielle lukter og syn en får i løpet av en dag, hjelper ikke akkurat når en vil brekke seg til alt fra før av... uff.... hvis ikke kvalmen her har gitt seg eller mildnet betraktelig mot slutten av denne mnd så må jeg bare prøve å få forlenget sykemeldingen min.... heldigvis er alt glemt i det øyeblikket en får se babyen sin =)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #6 Skrevet 18. september 2007 Jeg sier bare: GI FULLSTENDIG BLAFFEN i sjefen og andre som mener man ikke skal være sykemeldt. Jeg vet selv at ingen av de jeg jobber med hadde kommet på jobb med konstant omgangssyke (for det er jo det det er) i tre mnd! Bare glem det jenter, vi bor i et land med et såpass utviklet velferdssystem at ingen skal behøve å gå rundt og spy og være konstant kvalm på jobb, det er uutholdelig. Jeg har nok med å prøve å få i meg noe mat, det er en evig kamp i denne tiden. Jeg ligger rett ut hele dagen, og orker heller ikke å gjøre noe hjemme. Vi som kvinner må føde barna samtidig som vi skal være likestilte med menn på jobb, og der strekker vi ikke alltid til. Jeg er så utrolig glad for at jeg kan konsentrere meg om bare å komme meg gjennom disse jævlige dagene alene.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå