Gå til innhold

ANG. JOBB OG GRAVIDITET


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt tilbydt en høyere stillingpå jobben min, med 3 mnders prøvetid.. er i de første 4 mnd bare et vikariat men med mulighet for forlenging.Det jeg er redd for er at det er dumt av meg si ja til dette pga at jeg vil da ikke kunne vere der mer en 9 mnder dersom jeg blir snart gravid nå. Og har de muligheten til å ikke forlenge vikariatet når jeg event. forteler om graviditetn??

 

Elsker jobben min og ønsker de som er der det beste.. men er redd at jeg takker ja ikke er det beste.. At de heller bør finne noen som kan vere der hele tiden.. men dette er også enn go sjangse for meg som jeg kanskje aldri får igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje bare si det som det er? At du er klar for mere ansvar og vil mer enn gjerne takke ja, men er gravid. Så enten kan du takke ja nå og ut i permisjon og komme sterkere tilbake etterpå.

Eller at du er klar for neste sjangse som byr seg, etter permisjonen?

 

Du KAN takke ja og håpe på det beste. Du er ikke pliktet til å si noe som helst ifølge norsk lov. Men jeg vil tro at å være ærlig og åpen med arbeidsgiver også lønner seg i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i samme situasjon som deg med førstemann. Jeg fikk tilbud om å overta etter sjefen min. Var usikker på om jeg taklet presset og visste vi skulle prøve å bli gravide snart. Men jeg sa ja for å ikke la sjansen gå fra meg. Og jeg mener selvsagt jeg hadde full rett til det. MEN, jeg ble gravid med en gang, og ble dårlig og slet enormt med det å skulle gå på jobb, ha masse nytt ansvar og alt på en gang. Fikk mange kommentarer både positive og negative. Jeg hadde ikke valgt det samme om igjen, det var tross alt jeg som måtte takle alt presset og samtidig være kjempedårlig og gravid. Og følelsen av å ikke strekke til i den nye jobben. Det endte med at jeg ikke ville tilbake etter permisjonen. Hvis jeg kunne velge om igjen ville jeg blitt i min gamle jobb. Men det skal sies at jeg gikk opp 100 000 i lønn, slik at jeg tjente veldig godt på dette, likevel ville jeg nok ikke gjort det en gang til, det var tøft. Vanskelig å råde deg til det ene eller det andre, men dette var min erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det kan ta litt tid å bli gravid også, selv brukte vi 2 år. Er veldig glad jeg ikke satte livet mitt på vent i den perioden, skiftet selv stilling til en høyere, og trives veldig godt i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikker er gravid, er det bare å kjøre på.

Hvis du allerede er gravid når du takker ja,

kan du risikere at du ikke får forlenga vikariatet,

og dermed "mister" du jobben,

selv om dette i følge norsk lov er ulovlig.

 

Selv brukte vi 21 måneder på å få det til å klaffe,

så det er ikke alle som blir gravide på 1-2-3.

Ellers kan det kanskje være lurt å ta en liten pause i prøvinga til jobben er fast?

Det spørs i grunnen hva du selv synes er viktigst :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...