Gå til innhold

Noen som skal føde i Namsos?


Gjest VerdensHeldigsteMamma

Anbefalte innlegg

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Selv har jeg termin 16. januar, venter en liten gutt. Er det noen av dere som skal inn på føden i Namsos rundt den tida? Kanskje treffes vi!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Næmmen oj - så artig!! Første gang jeg hører fra en namsosing her inne=) Er det førstemann du venter, eller? Kanskje blir vi liggende og vræle på føden samtidig!=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Jo, førstemann her også! Vi gleder oss fælt, han er veldig, veldig etterlengta. Blir en liten gutt=) Vet du kjønnet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

Jeg skal også føde i namsos i den tiden. Har termin 13. Januar vi :)

Det er førstemann hos oss også, men vi vet ikke kjønnet. (Ville ikke vite det). Gleder oss masse!! Kanskje vi treffes på føden :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

dæm trur d bi jeint,men d e jo itj heilt sekkert læll d da, men d bi koz uansett ka d bi:)

vi kjæmpeglede åss, så herre bi bra vettu.....:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Så spennende, Jenta81!

 

Vi var også usikre på om vi ville vite det eller ikke...men nysgjerrigheten tok overhånd! Dessuten; heeeele familien har styra fælt med å strikke til babyen, det var litt greit etter 4 mnd å kunne si at nå var det nok hvite klær - nå er det fritt fram for å strikke i blått=)

Flere som har hyperglade mødre, eller?? Er visst veldig stas å endelig skulle bli bestemor!

 

Er formen fin, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Wenche og Jenta81: Har dere forresten tenkt på navn??

Vi har ikke bestemt oss heeelt, men har noen gode kandidater....=)

Litt nysgjerrig, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, d e vesst skikkeli stas å bi bæstemor å ¨såm æ har ferstått!!!:)

men d e bra dæm glede sæ da ihværtfaill:)

har sjett på nå navn ja, men har itj sjett færdi. d e da så mytti fine navn ætt d bi vanskeli å bestæmm sæ! Men ein får no tru ætt d ongen får navne tidsnok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har noen spente bestemødre som gleder seg veldig ja.Strikkingen er så absolutt igang ;) Det blir det første barnebarnet på begge sider,så det blir nok stas.

 

Har tenkt litt på navn ja, men det er veldig vanskelig!! Mange fine navn, men litt viktig at vi finner et som vi begge liker veldig godt. Også må vi finne både gutte og jentenavn vi som ikke vet kjønnet... Noen ulemper er det å ikke vite hva det blir også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Enig, så mange navn å velge i....!

Vi har bestemt oss for å holde det ganske kort og enkelt, ikke for mange navn. Så fornavnet blir enten Brage, Gard eller Brede (liker norrøne/nordiske navn) og så bruker vi ett etternavn.

Vi er gift og har felles etternavn, så ikke no' problem der=)

Mannen min har dobbeltnavn, men vi har funnet ut at det vil vi ikke ha på ungene våre.

 

Var på Tøff og Liten (på ABC) her om dagen og handlet vogn.

Der hadde de mye fint!! Skulle gjerne vært litt rikere akkurat nå -

fikk lyst på aaaalt de hadde der inne=P

 

Har dere handlet mye, eller? Kommer nok til å gå litt penger framover, ja....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har byinnt å sjett litt på utstyr, men d e så my å vælg imeillom. kes vogn ska dåkk ha da?har itj bestæmt oss einda vi næi,står meillom 2-3 stykka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

 

Så arti å hør at vi e fleir!! :-)

Æ har termin 17.januar, d bi vårres nr to å vi høre t Namsos! :-)

Bor itj der, men kjøre dit kvar dag, både æ å sambo!

 

Kolles e formen dåkkers da?

Æ e sliten for tia, har jo ei på snart 15 mnd heim her, så d e krævanes å få alt t å gå opp! Men gud, som æ glede mæ!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere,

 

Vi vil også ha ett fornavn og ett etternavn. Vi er ikke gift, men skal nok gifte oss i nærmeste fremtid. Og da vil jeg bruke sambo sitt etternavn, så babyen vil få det også. Fine navn du har på listen din grete-mor :)

 

Har shoppet vogn vi også, det ble en simo kombivogn! Har også kjøpt bilstol (maxi cosi m/isofixbase). Gleder meg masse til å begynne å shoppe klær, men har en plan om å gjøre ferdig julegaveshoppingen først. Har kjøpt 10 gaver til nå, så jeg er i rute....

 

Det ser ut til at det blir folksomt på føden i namsos i midten av januar ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hei!

 

Er sliten, ja...kommer ikke bort fra det. Flere enn meg som sover dårlig pga bekkenløsning?? Ikke mange timene jeg får i strekk, før jeg må opp og gå litt. Men skal ikke klage, det går greit.

Kom akkurat hjem fra legen, ble 100% sykmeldt nå. På en måte føles det litt som et nederlag, på en annen måte er det deilig!!!

 

AurorasMamma - hva syns hun som skal blir storesøster, da? Skjønner hun noe av dette, eller er hun for ung? Husker jeg selv syntes det var sååå stas da mamma gikk gravid med søstra mi.

 

Angående vogn, ja: vi kjøpe en Emmaljunga Smart Duo Kombi (hjelpe meg for noen lange navn...). Likte den godt, og tror den passer til våre behov.

 

Når det gjelder bilstol til småttisene: noen som har noen tips??

 

Fortsatt god dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sover dårlig om nettene... Men har tusen puter i senga, så får stabla meg opp på en merkelig måte, hehe... ;-)

Både jm og lege har begynt å snakke om å sykmelde meg, men jeg går jo på skole (HiNT) så om jeg blir sykmeldt nå, må jeg inn på skolen før jul 2008. Så håper at jeg kan klare å holde ut lengst mulig,gjerne helt til siste uka før jul! Men går det ikke, så går det ikke... Har kommet så langt at jeg tar det som det kommer! :-)

 

Tror ikke Aurora skjønner det helt, hva det innebærer med ordene baby og storesøster... Men når vi spør "kor e baby'n?", peker hun på magen, ofte drar hun opp genseren og skal se på magen også... Hehe... Og ei venninne av meg som fikk en gutt nå nettopp var her med han, og da ble Aurora kjempe interessert! Kikka og kikka på gutten, strøk litt på han og pekte og sa baby (det vil si "be"). Så tror kanskje at hun skjønner litt... Men blir spennende å se!

 

Emmaljunga er flotte vogner, vi har en Emmaljunga Duo Edge som Aurora har brukt siden hun kom til i '06, først som bagvogn, og nå som sportsvogn i barnehagen. Solid og god! Skal kjøpe søskenvogn denne gangen da, det blir en Emmaljunga Cangaroo Twin! Gleder oss til å handle den, og ikke minst å ta den i bruk! :-)

Anbefaler dere å sjekke priser i Sverige (om dere han anledning til å ta turen inn til Østersund)... Der kan dere spare MASSE penger!

 

Forrige gang hadde vi en Akta Graco AutoBaby bilstol med base, men den skal vi nå selge. Skal heller kjøpe en MaxiCosi CabrioFix med base og fotpose, den virker flott! Også denne er det penger å spare på å handle i Trondheim (Barnas Hus) eller i Østersund (Barnens Hus). Om dere kjøper alle de store tingene på en butikk får dere rabatt på kjøpet (men dere må spørre selv)! :-)

 

Har begynt å glede meg utrolig mye til å kjøpe inn klær til lillemann, det er jo utrolig mye fine babyklær!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Huff, ikke enkelt det der med sykmelding/permisjon i forhold til skole... Mannen min går også på HiNT, og vi lurer fælt på når han skal få skviset inn sin del av permisjonen. Finner ut at det må bli når jeg har ferie. Siden jeg er lærer har jeg lang sommerferie, så det ser ut til at vi begge blir hjemme da=) Er det fulltidsstudium du går, eller?

Jeg studerer 50% ved siden av jobben, og syns det er slitsomt nok...

Er i gang med sisteåret, så skal avsluttende eksamen og innlevering av et svææært prosjekt i mars, så jeg krysser fingrene for at jeg får en rolig unge med godt soverhjerte!

 

Angående mager...hehe, jeg har en nevø som snart blir 5 år. Han kikka lenge på magen min med et granskende blikk, før han sier "No e du einno tjokkar enn han farfar, å du!!" (han har en ganske fin kulemage=)

Mens elevene mine på 6 - 7 år mente at, neida - magen ser ikke ut som en fotball. Åh, så godt - endelig noen som ikke syns jeg ser ut som ei kule, tenkte jeg, helt til de sa "Den e no myyyy stør enn ein fotball, da!" Fra barn og fulle folk skal man få høre sannheten=)

 

Det med å handle i Sverige var et godt tips, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Ellers så skal jeg til Trondheim i helga, så jeg lurer på om du vet hvor jeg finner Barnas Hus der???

 

Fortsatt god kveld!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe med det- å få alt til å klaffe med permisjoner og ferie, jobb og studier! Huff, mye som skal klaffe! Godt å tenke på at dere kan få hele ferien sammen da! :-)

Jeg går sykepleien fulltid, fullt kjør for tiden! Eksamen til uka, og etter det starter praksis! Har allerede begynt på bachelorskrivinga. Blir litt frustert over alt som skal gjennomføres samtidig! Hehe...

 

Hehe, så søte de barna er da.... Herlig at de er så 100% ærlige!! :-)

 

Barnas Hus i Trondheim ligger på Tiller, på andre siden av veien for City Syd! Om du vet hvor McDonalds lå før (de har jo flyttet noen meter nå), så er det i det bygget Barnas Hus ligger! Om du ikke vet det, så er det bare å kjøre mot City Syd, ta av samme vei i lyskryssene, og på andre siden av veien ligger McDonalds. Bare kjør mot den, og parker på plassen utenfor der. Det ligger nå et lite kjøpesenter der McDonalds lå før, inn der, i 2.etg er barnas hus! :-)

(Herlighet, jeg er dårlig på å forklare!! Hehe, gi meg et pip om du ikke helt skjønner hva jeg har skrevet...)

Ellers kan også Bebito anbefales! Ligger på Solsiden, vegg i vegg med HiFi klubben (i rundkjøringa før du kommer til solsiden). De er kjempe trivelige og flinke, har en utrolig god service! Jeg var der og kjøpte mammabukse, men de måtte bestille opp i min lengde. Da sendte de den hjem til meg i oppkrav, ikke noe problem! :-)

 

God tur til Trondheim da, kos dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Takk for gode tips!!!!!

Det jeg faktisk er mest fornøyd med etter Trondheimsturen er at jeg ENDELIG fant gode bh'er. Var på en butikk i Nordre gate som heter

L. Hoff, der hadde de godt utvalg og god service. Jeg fikk i tak et par goooode ammebh'er i 80 G, eneste plass jeg har funnet den størrelsen. Deilig=)

 

Ellers måtte jeg selvfølgelig på Ikea og finne sprinkelseng til bebisen, pluss på Polarn O. Pyret for å kjøpe litt dill og dall. Og siden utvalget av mammaklær ikke akkurat er noe å hoppe i taket for her i Namsos

var det kjempedeilig å gå litt amok på mammaavdelinga på H&M + PO.P. Fant masse digg!

 

Rakk ikke Barnas Hus, men planlegger ny tur igjen snart!

 

 

Fortsatt god helg, Namsosdamer og alle andre!! =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Da har jeg vært på Barnas Hus! Takk for rådet, Auroras Mamma - der hadde de MASSE!! Kjøpte en bilstol fra Brio, den virka sikker og grei. Må være ærlig og si at det økonomiske spilte en viss rolle....den vi kjøpte kosta ca kr 1200, mens mange andre kom på kr 3000 med base. Hjelpe meg! Men vi stoler på at den vi kjøpte er sikker, Brio er jo et kjent merke. Mulig den er bittelitt bratt i ryggen, men vi kommer ikke til å kjøre de helt lange distansene, så det skal nok gå bra.

 

Ellers har vi også fått på plass sprinkelsenga nå. Så fin altså!=)

 

I morgen skal vi ha møte med trygdekontoret for å finne ut av det med permisjon. Foreløpig er jeg litt forvirra, men blir vel klokere etter morgendagen.

 

Er det noen av dere som har hørt noe om svangerskapskurs, forresten?? Jordmora mi (Sissel Rian) nevnte at det kanskje ble noe i november/desember, men noe mer vet jeg ikke....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

omvisninga på føden bli mandag deinn 10 desember klokka 19-21. deinn ainner gången vesst ho itj når vart, fer ho som skoill ha d har feri men e tbake ijæn t vækkan så da får vi vel hør d sekkert.

 

mått du ta kontakt m trygdekontore sjøl fer å finn ut om permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Yes, fikk også melding fra jordmor om omvisning. Gleder meg=)

 

Ang. permisjon: ja, dro på NAV og prata med en saksbehandler der. Ringte dit på forhånd for å bestille time, veldig greit. Anbefaler deg å skrive ned evt spørsmål på forhånd, + ha med noe å notere på mens dere er der. Var i alle fall greit å få klaret opp i ting, hva man har rett på osv...

 

Hvordan går det med deg da, Wenche85??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...