Gå til innhold

Hvor mye spiser deres barn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor gammel??

Gutten min er 3 mnd og spiser 160 ml 4 ganger i døgnet. (nettopp begynt med 4 måltider)

Er litt bekymret for at han får i seg for lite siden han gulper endel...

Håper på svar!!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jenta mi var 3 måneder, spiste hun 180 ml 8 ganger om dagen... Storspist og fikk alt for mye mme så mått ebegynne med grøt.. Hehe...

Skrevet

Sånn ca 4-5 måltider didrik også, er 4,5 mnd. Får 140 ml til alle måltider bortsett fra kveldsmaten, får da 220 ml så lager jeg grøt av 50-60 ml. Han er en gulper han også. Men så lenge de legger på seg og er blide og fornøyde så er nok alt i orden =)

Skrevet

Gutten min på 10 uker spiser fra 100 - 130 ca hver 3 til 4 time hele døgnet :) gulper mye han her også :) men er god og fin og legger på seg som han skal...

Skrevet

HS sa til meg at babyen skal ha 12-13% av vekta si når de kun får mme.

F.eks 6000g * 0,13 = 780ml

Min baby var inntil nå en småspiser, så han tok gjerne 7 måltider om dagen, men det ble stort sett alltid nok.

Da jeg var på 5 mnd kontroll, fikk jeg vite at han burde ha ca 500ml mme + grøt/middag. (Veide da 7,7 kg) Foreløpig gir jeg litt mere melk enn det, syns det var litt tidlig å bytte ut så mye av melka jeg da.

Skrevet

Oj...da spiser tulla mi mye! Hun spiser ca 200ml 4-5 ganger i døgnet..og hun er snart 2.5 mnd!! Hun finnes ikke tykk da, gulper heller ikke særlig, så funker jo greit. De på helsestasjonen syns hun spiser litt mye, men hva skal jeg gjøre når hun vil ha det! Sover fra rundt 20 til 06 da uten og våkne.

Skrevet

Jeg lager alle flaskene på 200 ml så får han forsyne seg så mye han vil (straks 4 mnd). HS syntes det hørtes greit ut. Spiser ca hver fjerde time, kan gå noe lenger om natten. Noen ganger spiser han alt men kan noen ganger stoppe på alt fra 130 til 180. Har hatt fin vektoppgang, da. Kanskje litt for mye... han er ca 8 kg nå, var 4150g ved fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...