Gå til innhold

Psykose?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå opplevd mitt livs verste mareritt: Like etter fødsel så får jeg kommentaren fra pappa: "så mørkt hår h*n har" og så gir han uttrykk i væremåte og ord på at han mener han ikke er faren. Jeg VET han er faren, har vært så trofast man kan bli. Men allikevel så har dette utsagnet, samt usikkerheten han har utstrålet i det siste bidratt til at jeg nærmest har fått en slags depresjon. Og det splitter oss og får meg bare til å bli så usikker! Ikke usikker på at jeg har valgt rett mann eller usikker på at jeg faktisk har det bra, men usikker på hvordan jeg skal løse dette. Selv om jeg vet fakta, så har jeg satt meg fast i et spor som gjør meg i tvil -det føles som en psykose -kanskje jeg har blitt dopet ned og voldtatt uten at jeg husker det. Jeg vet jeg høres helt syk ut når jeg sier sånt, men det er tanker jeg gjør meg. Noen som har opplevd sånt før? Eller noen som kan gi meg noen råd?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er sånn at han seriøst tviler på at han er far til barnet, så er det lett å sjekke. DNA er tilgjengelig for alle, og om han ikke går med på det, bør han også tie stille. Du kan jo ikke finne deg i at han impliserer at han ikke er far til barnet sitt når han er det. Snakk med legen din og hør med ham om hvordan du går frem. Mange gjør dette her idag for å fastsette farskap.

Du kan jo ikke leve midt oppi det her!

Skrevet

Tror du at han virkelig mente det han sa?

Mange babyer som blir født med mørkt hår, uten at foreldrene har mørkt hår. Helt normalt.

Vi fikk ei jente med nydelig brunt hår(begge vi er ganske så lyse). Når det vokste ut, så kom det lyse håret :o)

Det vil være tragisk hvis dette får dere til å splitte opp.

Snakk med mannen din.

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg hadde masse rødt hår da jeg blei født!

Både mamma og pappa har brunt hår, men det er litt rødt hår på farsida.

Så babyer kan komme ut med ganske mye forskjellig:-) Jeg fikk jo brunt hår bare etter 3 mnd eller så.

Synes det var utrolig stygt sagt av samboeren din!

Det er klart du blir lei deg og uttafor av noe sånt!

Men jeg tror ikke du har en psykose altså... noe som er en av de alvorligste diagnosene en kan få når det gjelder psykisk helse.

Snakk med samboeren din og si rett ut at du blei lei deg, forvirra, sinna etc og at hvis han tviler så kan dere ta en test.

Lykke til!

Skrevet

man merker som regel ikke at man har en psykose selv... det er som oftest de rundt som merker det.. ei nabo dame her hadde sånn fødsels psykose.. hun tørka babyen fra vinduet i 2 etasje etter han hadde bada, og mente at det var helt normalt.. hun klarte ikke tenke logisk selv.. så det har du sikkert ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...