Maja-Kaja Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 hallo jenter. det har seg slik at jeg bor veldig lost, bor i holmenkollen i oslo. jeg eller kjæresten har ikke bil eller sertvikat. med banen tar det 10 minutter til rikshospitalet, men veldig mye lengre til andre sykehus (nest nærmeste er vel ullevål, men da må jeg bytte bane og trikk og det er vel ikke så deilig når man føder). huff... hvor tidlig brde jeg søke på riksen? hørt at det er veldig få som får føde der OG på ullevål. får virkelig ikke håpe jeg må føde på ahus. da burde jeg heller føde hjemme, noe jeg egentlig ikke tør:'( noen som vær så snill kan svare?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2007 #2 Skrevet 18. september 2007 Har du råd til å bo på Hollmenkollen vest så har du råd til å ta en taxi den dagen du skal føde og!!!
Maja☆ Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Hva er galt å føde på A-hus. Fødte der i desember jeg og har bare positive ting å si om stedet. Bare hyggelige jormødre som hjalp til med alt. Var neste diskusjoner hvis du ville ha ungen hos deg om natta for de elsker å dulle med babyen din mens du sover så du får slappe av. Lå der i 5 døgn nå i jula fra 21.desember til 27.desember. Hadde babyen min inne hos meg en helt natt kun den siste natta siden jeg selv insisterte. De hjelper deg så mye mer enn hva de har kapasitet til i oslo siden det konstant er så fult. Jeg lå 3 av di nettene alene på rommet siden det ikke var noen andre som hadde født og det var deilig det. Tenk på det du å få et rom for deg selv i 3 døgn, det får du IKKE på riksen. Hvis dere sparer 100kr hver måned du går gravid så har dere 800-900kr som dere eventuelt kan bruke til taxi hvis det trengs. Det har dere rå til vell...
snuppelura_jente3 Skrevet 18. september 2007 #4 Skrevet 18. september 2007 Oida, det synes jeg var konstruktivt..
snuppelura_jente3 Skrevet 18. september 2007 #5 Skrevet 18. september 2007 Mente selvsagt ikke deg Maja..
Maja-Kaja Skrevet 18. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. september 2007 ja:P veldig.. hehe.. men er bare dte at holmenkollen virkelig er lost.. jeg bruker nesten 400 kr på taxi bare til byen, noe som jgorde at jeg nesten aldri kunne dra dit når vennene mine dro dit..men blir det ahus så blir det vel ahus. La meg si det sånn da: noen som vet sånn ca hvor tidlig en må søke for å komme inn på riksen eller ullevål? (ikke tenk på hvor jeg bor).
Maja☆ Skrevet 18. september 2007 #7 Skrevet 18. september 2007 Les på denne linken: http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/avdeling.asp?nPubID=7302&nPubID3=2812&nPubID4=2892&department=Pasientinformasjon Står under "Hvordan søke om fødeplass?"
mossik en av hver pluss en til Skrevet 18. september 2007 #8 Skrevet 18. september 2007 Hei Maja-kaja. Jeg skalfødepåriksen, fødte der sist også. kjempe plass åføde. Jeg søkte denne gangen i uke 5, og fikk svar etter bare en uke. Men det er stor pågang på riksen. Du bør søke såfort som mulig. Om du ikke får plass der er Bærum sykehus et alternativ istedenfor A-hus. det er noe nærmere, der har de også en kjempe fin fødeavdeling og familierom. De har familierom på riksen også, men hoøde det av til de som har hatt problemer og syke barn. En her skrev at hun hadde rom alene på A-Hus, det er kjempe fint, men tror tilfeldighetene rårder. har de kapasitet lar de så mange som mulig ligge alene så lenge som mulig overalt. jeg fikk også rom alene på riksen de første 3 døgnene etter en veldig slitsom og dramatisk fødsel, og de hentet datteren min hver kveld for at jeg skulle fåro. Dette tror jeg de gjør overalt. Lykke til uansett hva du ender med. tror du kommer til å være trygg uansett.
Maja-Kaja Skrevet 18. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2007 okei, tusen takk.setter pris på det!
Maja-Kaja Skrevet 18. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. september 2007 tusen takk for svar fra deg også mossik*johanne og huleboer* ja, moren min fødte for 1,5 år siden på riksen og for 4 år siden. hun fikk alenerom begge gangene på et sånnt "hotell" der, men det tror jeg nok var helt tilfeldig! så bra dere har positiv erfaring med både riksen og ahus og at du fikk litt av,asting slik at du fikk hvilt deg. gleder meg til å se hvor jeg får fødeplass:)
Gjest Skrevet 18. september 2007 #11 Skrevet 18. september 2007 Trudde ikke de tok i mot på A hus lenger jeg........., men uansett er man garantert enerom på Ullevål for der har de pasienthotell. Er vel eneste stede man kan garanteres det. Jeg fødte på Riksen sist, flott å føde der men jeg fikk ikke slappet da jeg delte rom med mor og barn som gråt om hverandre. Jeg "flykta" litt, og det var ikke noe sted å slappe av, trekke seg tilbake. SÅ jeg dro hjem dagen etter, mer avslappende hjemme med 3 barn enn på Riksen;)hehehe......men slikt er jo tilfeldig da. Bortsett fra på Ullevål, der får man enerom.....
Bdancer Skrevet 18. september 2007 #12 Skrevet 18. september 2007 Kusinen min bor 5 min å gå fra ullevål, men hun fikk fødeplass på Ahus fordi det ikke var plass på ullevål. Hun har heller ikke bil eller sertifikat. Du må nok regne med å ta taxi!!
kattungen Skrevet 18. september 2007 #15 Skrevet 18. september 2007 Søk så fort du kan! Jeg var hos legen i uke 4, og siden jeg likevel var der, søkte vi om fødeplass. Og jeg har allerede fått fødeplass og UL-time på Rikshospitalet;)
dritgrei hei hei! Skrevet 18. september 2007 #16 Skrevet 18. september 2007 Jeg ville også søkt så fort som råd er! Det er helt toppen å føde på rikshospitalet! Lykke til, med taxi eller ikke.... det er ikke sikkert du syns det er så kult å ta banen med rier :-))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå