Gå til innhold

Hjelp! Hva skal man gi fadderungen i dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å gi henne penger, men vet ikke helt hva som er greit,sånn at det ikke blir for lite. Hva gir dere?

Hvis noen har tips om andre ting, kom gjerne med dem,men ikke sånt som bare støver ned.

Skrevet

Eventyrbøker eller barnebibel er vanlig fra faddere i min omgangskrets.

Skrevet

Jeg ga mitt et gullsmykke med hjerte.

Skrevet

Jeg kjøpte eventyrbøker (fint innbundet) til jenta jeg er fadder til..Ellers kan du kanskje opprette et fond?

Skrevet

Hva med et fint bestikk man kan gravere navn og dåpsdato på? Det får du i gullsmeder, og er jo noe de kan bruke hver dag.

Eventyrbøker er også fint. Vi kjøpte en gang et porselensservise fra Porsgrun Porselen. Tror det var med Kardemommeby. Det falt i smak, tror jeg.

Smykker er også koselig, siden det er til en jente.

Skrevet

Vi fikk Den Store Eventyr boka til datteren vår sin dåpsdag. Ikke av fadder, men av en oldetante. Hun hadde skrevet en liten hilsen til prinsessen i boka, og det synes jeg var flott! Boka vil ikke støve ned, og hun kan jo lese i den til sine barn en dag..

Lett for å bli litt for masse smykker til jenter.. vi fikk hvertfall mye av det.

Mange jeg kjenner gir medlemsnr i borettslag - hvis dere bor slik til at det kan være aktuelt.. Når de så skal kjøpe seg leilighet, stiller de sterkt med et veldig lavt nr. Og det koster ikke noe før de fyller 18..

(annet enn en engangssum ved kjøp selvfølgelig.. )

Har du spurt foreldrene hva de ønsker seg til henne?

Kanskje de har noen ideer til deg? De har kanskje ønsket seg enkelte ting av familien... dumt å kjøpe det samme..

Skrevet

Ja, smykker o.l er uaktuelt. Blir som regel alt for masse.

Får vel bare spørre dem, men jeg regner med at de ønsker penger og at de ikke tør å si det.. Hehe. Så derfor lurer jeg vel heller på hva som er vanlig å gi.

Skrevet

Av sine faddere fikk lillemor:

En sparebøsse med 500 kr på.

Georg Jensen bestikk.

Dåpsattestrør

Et smykke med et kors.

Barnebibel.

Hjertesmykke

Skrevet

Til mitt fadderbarn gav jeg barneservise, en av bøkene i "den store" serien.

+ en sånn eske med utstyr til å ta hånd/fotavtrykk.

Skrevet

Har vært på leting etter sånn til å ta avtrykk, hvilke butikker finner man det i?

Skrevet

Nå spørs det hvor mye du penger du skal legge i, men jeg vil absolutt anbefale en stol fra malurten.no Gullet her fikk en slik av oss foreldre når han ble døpt og den er utrolig fin og ikke minst et minne for livet;)

Den kostet 1000 ca.

Skrevet

Lekebutikken her hvor jeg bor har sånn til å ta avtrykk.

Hvor mye penger vil du legge i da?

Jeg gir 300 fra meg og ga ca 50 fra Daniel.

Den fra meg var et sånt dåpsattestrør, og den fra Daniel fra alle søskenbarna.

Det var et pent smykke, armbånd og ring.

Skrevet

Det er det jeg er så usikker på. Gubben er også onkel til ungen, så jeg blir gudmorfiletante:P

Er vi kjipe hvis vi gir 500kr + noe annet feks eventyrbok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...