Gå til innhold

Er det noen som vet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll i uke 17 og legen fant to pulser.

En på 135 og en på 160 -stor forskjell!

(Den ene var ikke min, jeg lå og tok min egen puls samtidig for sikkerhetsskyld :-) Etterpå oppdaget jeg at legen hadde regna feil og satt s-f målet mitt på 14 uker, det ble mao langt over kurven.

På UL satte jordmora apparatet rett på magen og sa; "her er det en baby", trodde hun skulle "lete" litt. Er det mulig å ikke oppdage tvillinger i uke 17/18? Eller er det noen som har en god forklaring på de to så forskjellige "fosterlydene"?

Fortsetter under...

Det går vel an, ja. Kjenner ei der det ikke ble oppdaget før rett før fødselen, men det hører vel sjeldenhetene til. Mine tvillinger ble oppdaget i uke 7 + 4, og da så vi det var to med en gang. Også i uke 12 så vi dem på samme skjermbilde.

I uke 18 vistes bare en om gangen, for da var de såpass store. (så da måtte de opp og ned med ulapparatet for å se på begge).

Kanskje du skulle be om en ekstra ul for å være helt sikker?

Takk for raskt svar Rakri :-)

Skal til kontroll på fredag og da skal jeg diskutere det litt med legen.

Hun var jo også helt overbevist om at det var to!

Men jeg er ikke spesielt stor til å være 2. gangs gravid, så det er vel ikke sannsynlig egentlig. Men tanken slipper liksom ikke helt taket,

og så var det så veldig rart med de to pulsene som var så forskjellige.

Får vel smøre meg med tålmodighet og se hvor mange lyder vi finner på fredag...

Nå har jeg vært på kontroll igjen men legen ville ikke høre etter flere lyder siden det sikkert bare var "ekko" sist, hmmm....

Men er et stykke over det grønne feltet på s-f skjemaet fremdeles og fikk henvisning til ny UL hos gyn for å være sikker. Får bare smøre meg med tålmodighet til jeg får time :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...