Gå til innhold

ang. permisjon?


Gutt03Jente07Gutt14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom nav i dag for å få disse søknadspapirene til foreldrepenger. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha med et skjema fra arbeidsgiver om inntekt og skatteopplysninger. Hva slags skjema er det? er det noe jeg må skaffe fra arbeidsgiver,eller er det nav som gjør det? trodde det holdt med at jeg tok med selvangivelse, eller lønnsslipp. Jeg spurte på nav, men den kjærringa som satt der var så sur. Hun sa at hun ikke visste så mye om sånne ting. Hun var så udregelig. Skal man jobbe på sånt kontor så bør dem kunne litt om sånne ting, eller ihvertfall spørre dem som kanskje vet det.Hun ville ikke hjelpe meg i hele tatt. Hun kunne ha trengt å vært på et smile kurs. Jeg blir bare så irritert, måtte bare få det ut.

Skrevet

Den sure damen tar feil!! Det er DE som innhenter informasjon om inntekt fra arbeidsgiver, iallefall var det slik i 2004 da jeg fik min førstefødte. Det er sterkt beklagelig at slike sure kjerringer som tror de sitter og deler ut sine egne penger skal jobbe på slike serviceplasser!!! Vi som kommer innom for å få slike skjemaer er som regel ganske uvitende og ydmyke, og da er det absolutt ikke godt å bli møtt av slike kjerrringer nei, så jeg skjønner godt fortvilelsen din!!!!:-)

Kanskje noen andre som vet bedre enn meg????

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å legge ved et skjema som heter inntekts- og skatteopplysninger. Dette skal arbeidsgiver fylle ut. Skjemaet ligger på NAV sine sider om foreldrepenger ved fødsel http://www.nav.no/page?id=1073742947. I mitt tilfelle sa arbeidsgiver at de skulle ordne det så snart de lokale lønnsforhandlingene var gjennomført (jobber i staten). Så jeg bare la ved en lapp på permisjonssøknaden min om at skjemaet ville bli ettersendt. Jeg ville spurt arbeidsgiver om hvordan de pleier å gjøre dette. Dette burde damen på NAV kunne forklart deg!!

Skrevet

Var heller ikke oppmerksom på dette skjemat om inntekts- og skatteopplysninger. Finleste veiledningen til utfyllingen av det "vanlige" skjemaet ang søknad om foreldrepenger, og der står det ganske riktig at oppgitt inntekt må dokumenteres m f.eks. lønnsslipp og i tillegg opplysninger fra arbeidsgiver på egen blankett. Etter litt leting på NAV sine sider fant jeg en ny blankett å laste ned: http://www.nav.no/page?id=1073742947

I skjemamenyen til høyre, helt nederst finner man: "Inntekts- og skatteopplysninger – arbeidstaker som skal ha syke­penger, fødselspenger eller adopsjonspenger".

 

Er enig med dere andre her at ansatte på offentlige kontorer er der for å hjelpe, og ikke å gjøre ting vanskeligere for deg! Om hun ikke visste kunne hun i det minste ha vært hyggelig og positiv og tilbudt seg å finne noen som kjente til saken!!

 

Lykke til!

Skrevet

da jeg var hos NAV så sa de at det holdt med lønnslipp, så hentet de inn opplysninger fra min arbeidsgiver. Jeg trengte ikke gi noe skjema til min arbeidsgiver (har også spurt arbeidsgiver, og de sier at alt går via NAV)

Skrevet

jeg fikk også samme svar som nattensDronning..:)

Skrevet

Har hatt samme erfarig med at de som jobber på NAV er lite hyggelige og gir forskjellig informasjon. En må virkelig kjempe for å få det man har krav på!!! Jeg er student og jobber ved siden av. Jeg har 25% fast stilling og tar mye ekstravakter, så jeg nærmer meg i praksis 50%. De på nav sa de skulle ta utganspunkt i den faste stillingen min, nemlig 25% da de skulle regne ut foreldrepenger. Jeg tok med alle lønnslippene dette året, og sa at jeg kom til å klage hvis de ikke tok utgangspunkt i det jeg faktisk har tjent!

 

Håper jeg nådde frem. Blir spennende å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...