Gå til innhold

noe som gjør at kent ikke er harry?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må si meg enig med henne over her. Navnet blir harry uansett. Sjønner ikke helt hvorfor du vil bruke det hvis du ikke liker det selv heller.

Hvis det er et minne du vil hedre, så finnes det kanskje andre måter å gjøre dette på enn å gå å "irritere" seg over navnet til sin egen sønn.

Velg et annet navn enn Kent hvis du ikke liker det godt, eller velg et navn som ligner på Kent, som Kenneth f.eks., eller bare bruk bokstaven K. Vel, noen forslag uansett:

Kent Andreas

Kent Johan

Kent Emil

Kent Alexander

Kent Olav

Kent Mikael

Annonse

Hvis jeg absolutt måtte bruke Kent ville jeg hatt det som navn nr. 2. Greit nok at det blir tungt, men da høres det mer ut som et mellomnavn (mors etternavn) enn et fornavn eller en del av et dobbeltnavn. Du trenger vel ikke å bruke Kent til daglig? I følge noen jeg kjenner som bruker navn nr. 2 til daglig er det utrolig tungvindt; i alle opprop (skole, aktiviteter), mange offentlige brev osv. er det navn nr. 1 som blir brukt.

Eksempler på kombinasjoner med Kent som navn nr. 2 kan være

Vegard Kent

Henning Kent (ikke Kent Henning ;) )

Snorre Kent

Sigurd Kent

I det hele tatt en lang rekke tostavelsesnavn, bare velg et du liker!

Det ser ut som dere er bestemte på å bruke Kent, så da må vi jo prøve å hjelpe å finne løsning til mellomnavn.

Harry eller ei, dere har tydeligvis en grunn til å kalle gutten dette og da synest jeg dere skal gjøre det!

Hva med :

Kent Olai eller Kent Olavius? Synest det er finest hvis andre navnet begynner på lang vokal-lyd.

Dette moderniserer kanskje navnet litt?

Annonse

Jeg synes heller ikke det er harry. Folk er så opptatt av om navn er harry eller ikke. Det er da personlighetne som avgjør om man er harry eller ikke, ikke navnet. Og jeg tror det er helt andre navn som vil oppfattes som harry av den oppvoksende generasjonen. Bare tenkt på "Harry". Unger i dag synes det er et kjempekult og sjeldent navn som de forbinder med Harry Potter.

Synes Kent Henning klang bra jeg:)

Hva med Clark Kent? Men litt mer seriøst, hvis dere skal kalle opp noen som het/heter Kent trenger dere jo ikke nødvendigvis bruke AKKURAT det navnet, Ken f.eks er kanskje lettere å kombinere med andre navn? Eller Kevin, Kenneth e.l

hei hei og takk for alle svar, mye delte meninger. :) det er sånn at svigerfar heter kenneth men skulle egentlig hete kent, noe han bare fikk i noen måneder før kirken bestemte at han ikke fikk ha det navnet. derfor er det at det skal være nettopp kent og ingen annen versjon av navnet. til heder for "far". selv om jeg selv sliter med å finne noe som er spesielt og fint å sette det sammen med. liker litt spes navn hehe, som jakob, lukas, ian, sølve osv. men vil da bruke kent og gjøre det beste av det. ser sånn på det at til syvende og sist er det barnet som skaper navnet, og jeg kommer til å elske det så snart det er min lille gutt som har det. grunnen til at barnet skal ha to navn er at det er tradisjon i min familie, og den vil jeg selvsagt også holde. dessuten synes jeg kent alene blir så kort og fattig liksom.

Jeg synes også at Kent er et av de mest harry navnene som finnes. Kan dere ikke velge et annet fornavn, og heller ha Kent som et mindre brukt mellomnavn,- mer som et initial? Jeg ville absolutt ikke ha valgt et navn jeg ikke egentlig likte på barnet mitt. En venninne av meg døpte sønnen sin Are etter faren sin fordi de ikke hadde et godt forhold, så hun prøvde å rekke ut en olivengren på den måten. Forholdet til faren ble bedre etterhvert, men jeg vet at hun angrer på at hun gjorde det på den måten, for hun angrer veldig på navnevalget i dag.

Jeg håper uansett at dere finner ut av det, og at alle blir fornøyde med valget.

Det var vel en grunn til at kirken bestemte at svigerfar ikke fikk hete det? Kanskje de mente det ikke var et navn man kunne akseptere i Norge? Tiden har endret seg og navnelovene blitt mer liberale, men uansett høres det ut som om du går med på Kent for svigerfars skyld og det er verken moderne eller liberalt! Hva vi synes om Kent er ikke så farlig, men dersom du ikke liker det burde du ikke velge det!

Det blir sikkert ikke betraktet som et harry navn når han blir voksen, for da kommer det til å være sjeldent. Kent Olai som ble foreslått over er det beste forslaget på dobbeltnavn hittil, mener jeg. Ellers går jo Kent Jakob dersom du liker det. (Kent Lukas blir blodharry, men det er mitt problem at jeg mener det og ikke ditt!)

• 2 uker senere...

Visste virkelig ikke at Kent blir oppfattet som SÅ harry... Vel vel! Men med et navn til kan det lett bli litt harry. Kent Alvarin synes jeg er den minst harry kombinasjonen av de jeg så her. Alvarin er nydelig. Men navnene er jo i helt forskjellige kategorier og passer kanskje ikke så bra sammen av den grunn. Ville nok bare valgt Kent jeg, hvis du skal bruke det uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...