Gå til innhold

Har lyst å bli besøkshjem/avlastningshjem! Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og minn mann har fem barn på 7 år, 6 år, 4 år to på snart 5 mnd. Føler vi er ferdige med produseringa:P Likevel føler vi at vi har mer å gi, og ønsker å være avlastningshjem for små barn. Noen som kan hjelpe? Hvor henvender vi oss?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er oppvokst med en avlaster"søster", utrolig koselig! vil være avlaster selv når jeg er ferdig med mine egne.

hvor bor du hen da? i oslo kan man ta en tlf til bydelen og høre hva man skal gjøre...

Skrevet

Ta kontakt med barnevernstjenesten i den kommunen du bor i. Det er alltids noen som trenger avlastning. Lykke til! :o)

Skrevet

takk for svar:)

man bare ringer barnevernstenesta? må til intervju eller kommer barnevernet på besøk?

Skrevet

Hei:-)

Lurer på om det er noe sånn at de minste barna må være over en viss alder for å få lov...

Skrevet

vet ikke hvordan det fungerer, for mamma var læreren til avlasterbarnet og kjente de godt fra før... men er nok helt sikkert ett intervju av noe slag.

Skrevet

Nå må du gå på kurs for å få bli avlastningshjem. I tillegg er det noen alderskriterier, avh. av hvilken aldersgruppe du tenker å ha på avlastning. Du må ha vært gift/samboende i mer enn 2 år.

Skrevet

Det er vanlig at de tar et intervju med dere, og kommer på hjemmebesøk.. Man trenger ikke gå kurs for å være besøkshjem, det er visst man søker om å bli fosterforeldre.. Iallefall i min kommune trenger man ikke gå noe kurs...

Det stilles ikke nødvendigvis krav til at man er to, det sees an i hvert enkelt tilfelle, men man må ha reint rulleblad..

Selv har jeg avlastningshjem til emma, og jeg beundrer de menneskene som ønsker å åpne hjemmene sine for andre barn :-)

All respekt til dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...