Gå til innhold

Har dere tatt folat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Tok folat da vi begynnte å forsøke å bli gravide, for 4 år siden. Sluttet etterhvert. Begynnte med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, men da var jeg allerede i 8.uke... Sånn går det når man har gitt opp, og tror man ikke får flere barn... Bedre med et barn uten folat enn ingen barn med folat... hihi. Vi er veldig happy uansett!

Ja, jeg begynte 1 mnd før graviditeten inntraff og har tatt siden, er nå 9 uker på vei. Jeg kommer til å kjøpe en ny sånn forsyning snart og bruke den opp før jeg slutter, så kommer vel til å være en 5 mnd på vei når jeg ikke tar folat lenger.

Det er klart man tar folat! Jeg begynte da jeg sluttet med pillen, men fant ut at det allerede var folat i multivitaminene jeg tok, så sluttetetter noen måneder. Begynte så med folat igjen etter å ha sjekket med lege at det var ok å ta litt overdose:-)

Tar folat via en multivitaminblanding for gravide nå, men har også tatt det som separat pille i tillegg til mulitvitaminpille. Tar også tran, har hatt litt problemer med brekninger den siste tiden, ikke bare med tran men generelt. Kommer til å ta folat kun ut 1 trimester, det er visst ikke nødvendig etter 2. el 3. måned.

Jeg begynte å ta det da jeg fant ut jeg var gravid. Tok ikke før pga var ikke akkurat planlagt... Tenkte jeg skulle ta tre mnd,men det var noen her som skrev at nå anbefaler de å ta det ut amme perioden...?

Må kanskje høre med legen neste gang.

Det er jo ikke noe stress å ta det akkurat, og det kan vel uansett ikke være skadelig?

Annonse

Jeg har ikke tatt folat. er kanskje bra å ta det, men tror ikke det er så fantastisk som de skal ha det til. uansett kaster jeg opp nesten hver dag, så skjønner ikke når på dagen jeg skal klare å få den ned uten at den kommer opp igjen.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...