Gå til innhold

Har dere tatt folat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo:)

Lurer på om dere har tatt folat så langt i svangerskapet?

-bebisapril

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og nesten et halvt år før når vi prøvde :)

Skrevet

ja, tok det en måned før jeg ble gravid!

Skrevet

ikke jeg...tok før ma jeg hadde i Mai...så nå går jeg heller på med sunt grønnt kost hold!!det gjorde jeg sist svangerskap for 5 år sident å.....

Skrevet

jepp..nesten et halvt år før jeg ble gravid:) så tror jeg er godt rusta;)

Skrevet

ja starta på folat når vi prøvde å bli gravid...

Skrevet

Tok folat da vi begynnte å forsøke å bli gravide, for 4 år siden. Sluttet etterhvert. Begynnte med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, men da var jeg allerede i 8.uke... Sånn går det når man har gitt opp, og tror man ikke får flere barn... Bedre med et barn uten folat enn ingen barn med folat... hihi. Vi er veldig happy uansett!

Skrevet

Ja, jeg begynte 1 mnd før graviditeten inntraff og har tatt siden, er nå 9 uker på vei. Jeg kommer til å kjøpe en ny sånn forsyning snart og bruke den opp før jeg slutter, så kommer vel til å være en 5 mnd på vei når jeg ikke tar folat lenger.

Skrevet

ja tok det en stund før og i svangerskapet. Tar også TriOmega.

Skrevet

Det er klart man tar folat! Jeg begynte da jeg sluttet med pillen, men fant ut at det allerede var folat i multivitaminene jeg tok, så sluttetetter noen måneder. Begynte så med folat igjen etter å ha sjekket med lege at det var ok å ta litt overdose:-)

Tar folat via en multivitaminblanding for gravide nå, men har også tatt det som separat pille i tillegg til mulitvitaminpille. Tar også tran, har hatt litt problemer med brekninger den siste tiden, ikke bare med tran men generelt. Kommer til å ta folat kun ut 1 trimester, det er visst ikke nødvendig etter 2. el 3. måned.

Skrevet

Jeg har tatt folat i tre mnd før jeg ble gravid og skal ta det frem til uke 12. etter det har det ingen innvirkning på ryggmargsbrokk hos barnet:) Ikke noe vita i å dytte i seg folat etter uke 12:)

Skrevet

Jepp. Har tatt det 3-4 mnd før jeg ble gravid og skal ta det til jeg er ca.14 uker på vei. (Altså litt lenger enn anbefalt) grunnet medisin jeg går på. Men jeg slutter så snart legen gir grønt lys.

Skrevet

Jeg begynte å ta det da jeg fant ut jeg var gravid. Tok ikke før pga var ikke akkurat planlagt... Tenkte jeg skulle ta tre mnd,men det var noen her som skrev at nå anbefaler de å ta det ut amme perioden...?

Må kanskje høre med legen neste gang.

Det er jo ikke noe stress å ta det akkurat, og det kan vel uansett ikke være skadelig?

Skrevet

Jeg har ikke tatt folat. er kanskje bra å ta det, men tror ikke det er så fantastisk som de skal ha det til. uansett kaster jeg opp nesten hver dag, så skjønner ikke når på dagen jeg skal klare å få den ned uten at den kommer opp igjen.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...