Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Noah falt i barnehagen i dag, eller han vippet seg bakover på en stol og slo hode sitt i gulvet. Fikk en avlangt rødt merke og et blåmerke bak i hode sitt. Nå er han unormalt sutrete,har 39 i feber og virker veldig veldig trøtt... Kjempe ekkelt syntes jeg, han holder på å få tenner også,så han kan jo selvfølgelig være det men.. Men han hadde ikke vært sutrete før i dag i bhg så jeg blir så bekymret....
Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Feber kjennetegner ikke hjernerystelse. Svimmelhet og kvalme og trøtthet kan være tegn på det...Mistet han bevisstheten? Kan uansett være verdt et besøk på legevakta om ikke for annet så hvertfall for at du skal kunne slutte å bekymre deg:)
Hannahs-mor06 Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Som sweet Amber skriver så er ikke feber et tegn på hjernerystelse.. Jeg var hos legen m hannah da hun var 2 mnd og slo hodet sitt. Fikk beskjed om at de tåler veldig mye.. Jeg hadde vekket han med jevne mellomrom jeg, føler du at han blir vanskeligere å vekke utover kvelden hadde jeg ringt legevakten..Obs også evt kvalme/oppkast og hodepine.. Har nok godt bra skal du se, men best å følge med som du gjør;)
Dailis Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Har aldri hørt at feber kan ha noen sammenheng med hjernerystelse. Det tror jeg heller ikke det kan. Men har han fått et hardt slag i hodet, og hans allmenntilstand er svekket så skal du vel egentlig ta kontakt med legen. Jeg synes du bør ta en tlf. Og er ikke noe særlig å legge dem til å sove heller når du er usikker. Viser han noe tegn på kvalme?
M@mm@ til mine barn Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Han kan jo være syk da + at han har hjernerystelse. Feberen trenger jo ikke å ha noe med det andre å gjøre da. Da datteren min falt av hesten og fikk hjernerystelse var den ikke så kraftig, men hun fikk hukommelsestap som varte i ett par mnd. Hun husket ikke at jeg var gravid med lillebror nr 2, eller at hun hadde en lillebror fra før. Og hun gjentok det samme om og om igjen, og var veldig irritert i flere uker etterpå. Og fikk og ett enkelt epilepsi anfall.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Kan være som over her, altså to ting. Men kvalme, oppkast, og viktigst: bevissthet. OBS! økende sløvhet utover kvelden. Vekk 2 ggr i løpet av natten. Hvis du er urolig er det bedre med en ekstra tur til legevakten.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2007 Takk for svar:) det var ikke hjernerystelse, men jeg er glad vi sjekket det:) hvis ikke hadde jeg bekymret meg grenseløst og vekket han hver halvtime eller noe, og det hadde vært grusomt for Noah.. han har ørebetennelse,en diger kul i bakhode, høy feber og nekter å spise. feberen kom etter fallet så da ble jeg ekstra bekymret, ikke viste vi om han hadde mistet bevistheten heller siden det skjedde i bhg og hun som var til stede da det skjedde ikke var der. Ikke vil han spise heller, så tekte kanskje det var et tegn på kvalme.. Nå sover han søtt i sengen sin, etter 2,5 times venting på legevakten.. Stakkars liten, overbeskyttende mamma som plager vettet av han.. Så i morgen blir det ingen bhg, ikke vært noe annet en sykdom siden han begynte for en mnd siden.. Stakkars lille..
M@mm@ til mine barn Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Så flott, alt var bra med hodet. Men du ? Du er ikke overbeskyttende, bare en god mamme som er vanvittig glad i og redd for sønnen sin. Akkurat lik meg og tusenvis av andre mødre. Det skal mye til for å være overbeskyttende mener jeg da. Det er så ufattelig myye som kan skje dem, og det er jo derfor vi er der, for å passe på, bl.a. Kos dere i morgen da ... Klem.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 For 3 uker siden, falt sønnen min ned fra sofa på barnehage.. Slo seg på panna.. skikkelig donald kul på panna.. Stakkars. Jeg kom og henta han.. han virka vanlig.. Når vi kom hjem, gikk han ustødig, kastet opp, vondt i hode, trett og sutrete.. Dro til legevakt. De fant ut at han hadde fått hjernerystelse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå