Ei rosa og en blå:) Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Jeg leser at mange skriver de har mye vann i kroppen og at det er noe av grunnen til vektøkningen. Derfor lurer jeg på hvordan vet man at man har vann i kroppen? Har lege eller jordmor sagt man har det? Eller er det på grunn av hovenhet og slikt man vet det?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Sånn jeg har forstått det så hovner man opp når en får vann i kroppen, skjønner?
Ranveig R Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Du ser det ofte på hendene og anklane. Dei er gjerne tjukkare sjølv om du kanskje ikkje har lagt på deg så mykje. Eg må straks ta av meg gifteringen, sjølv om eg berre har lagt på meg 3kg. Og eg VEIT at det skal meir enn 3kg fett til før fingrane mine blir så mykje tjukkare. Skjønar? Vatnet fører til hevelser på plassar der ein ikkje vanlegvis legg på seg (som hender, anklar, føtter). Jordmor såg på hendene mine (med den trange ringen) og skreiv eit 1-tal i helsekortet under hevelser i kroppen/ødem. Dersom ein legg på seg veldig mykje veldig fort er det og ofte vatn det er snakk om, det er jo f.eks. ikkje mulig å legge på seg fleire kg feitt i løpet av ei veke...
Micha.. Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 jeg har gått opp 10 kilo hittils i svangerskapet og jeg er i uke 26, er veldig hoven og blir beskrevet som 2-3+ på ødemer. men det som jeg tenker på er hvor mye som er vann og hvor mye som er fett, håper alt er vann (og baby)...trodde det sist også, gikk opp 15 kilo men jammen var jeg 8 kilo tyngre enn før jeg ble gravid, og det var etter at vannet var forsvunnet igjen etter fødselen. kjipt!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2007 #5 Skrevet 30. september 2007 Hvis du trykker noen sekunder foran på leggen din og fingeravtrykket ditt lager et dypt søkk i leggen en god stund etterpå vet du at du har vann i kroppen. :-)
To tupper Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Hvis du får skikkelige merker etter strømper selv om de egentlig ikke er stramme er det nok vann i kroppen. Man blir også ofte stiv i leddene, spesielt på fingrene. Mine kjennes ut som knakkpølser om morgenen. Ankler og legger merker en det oftere på kvelden. spesielt hvis du har spist noe salt, eller sittet mye med beina ned. For å si det rett ut er man egentlig ikke særlig i tvil om man har vann i kroppen eller ikke. Du får ikke vann i kroppen hverken på rompa eller magen. Det legger seg på steder slik at du bare vet det. Kommer selvsagt an på mengden, men hvis det er mye så vet du det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå