MyB@by <3 Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 fytti å det lukter.... og ikke nok med at det lukter av det plagget jeg har griset på, men det lukter jo av hele vasken som plagget jeg har griset på er vasket sammen med..... noen som har noe gode råd om hvordan man får bort det ufyslige lukten?
Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Det lurer jeg også på! Har begynt å gi tran når han er naken før bading. Lukter jo av klærne selv etter 60 graders vask!!!
plutseligbolle Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Prøv gallesåpe! Tar vekk alle flekker jeg har prøvd den på, inkludert tran på ull. Et fantastisk produkt. Fås bl.a Clas Ohlson og Nøstebarn. Sikkert på Helios eller helsekostbutikk også. Jeg har ikke prøvd disse forskjellige, bruker en jeg kjøpte på vanlig dagligvare i Tyskland. Lykke til!
plutseligbolle Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Men jeg legger til at akkurat tranflekker gjør jeg også alt for å unngå, synes det er ok å gi tran når hun er naken, når jeg har tatt av pysjen om morgenen. Også har jeg dopapir klart for å tørke vekk det som kommer ut igjen.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 Tusen takk for tips om gallesåpe! (aldri hørt om...) Jeg har allerede bestilt fra nøstebarn. Gleder meg til å prøve:)
Januarjubel! Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Huff, tranflekker er verre enn alt annet du kan få på klærne hvis du ikke legger det i blødt med det samme:-( Jeg har tilogmed kokt noen plagg i kjele med zalo uten at det hjalp stort! Har også opplevd at lukten har smittet over på andre plagg i vask, da hjalp det å fjerne "synderen" og vaske alt det andre på nytt med en gang. Men lukten blir svakere etter hvert, det er heller den gulaktige flekken som er så vrien. Jeg har funnet én ting som hjelper og det er Remol - avfargingsmiddel - som dessverre er et skikkelig styr. Lukter forferdelig og kan bare brukes på hvitt tøy. Men fungerer i hvertfall;) Men gallesåpe har jeg ikke prøvd. Hjelper det virkelig? Mot flekken også?
*Mi tesorito* Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Dytter litt på denne.. trenger også gode tips!!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 9. april 2010 #9 Skrevet 9. april 2010 Dette skjedde her en gang, hele vasken stinket fisk! Så fra da av, om vi søler tran på noe, klær, gulpeklut, smekke, hva det nå er så legger jeg dt rett i grønnsåpevann! Og når lukten er borte, skyller jeg og legger i klesvasken som vanlig. Det har funket her :-) Men, gjør mitt beste for å ikke søle, holder papir under osv...
Tante Gustava Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Jeg har faktisk hatt bra hell med Sunlight sepe. Bruker det på ulltøy for å ta vekk bæsjeflekker, og brukte det også da vi greide å søle tran på ullbody. Ellers vil jeg anbefale å gi tran når barnet er naken, f.eks på badet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå