Gå til innhold

Progesta Care

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har brukt det?

Jeg har smurt meg morgen og kveld siden dagen etter EL.

Er det riktig at det bare er ett "pump" jeg skal smøre meg med hver gang?

Kan det skade dersom jeg bruker mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et progesterontilskudd. Progesteron er et viktig hormon i festefasen.

Skrevet

Så vidt jeg vet inneholder ikke Progesta Care bio-identisk progesteron (=samme molekylstruktur som menneskelig progesteron) . Enten det, eller så var det noe med at det er for små mengder til at det kan gjøre utslag. Jeg er ikke sikker, men jeg vet jeg har lest en seriøs artikkel om dette en gang. Skal se om jeg kan finne noe dokumentasjon.

(Sjekk på Progesta Care flasken om det står noe innholdsfortegnelse: dersom det står at den inneholder gestagen, er det lurt å holde seg langt unna. Dette er et syntetisk, ikke bio-identisk progesteron-etterligning, som lager mer krøll enn orden i hormonbalansen. Ikke bio-identisk betyr at den har en annen molekylstruktur enn kroppens eget progesteron, og dermed fungerer annerledes i kroppens delikate og finjusterte hormonbalanse).

Jeg ville heller fått legen til å skrive ut resept på en krem med 1,7 % Progesteron i Decubal (decubal er en base av fuktighetskrem som det blandes prog i).

Mye bra info her: www.futhark.no.

En annen ting er at man ikke bør bruke progersteronkrem med mindre man har fått påvist mangel på progesteron eller overskudd av østrogen.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Sjekket innholdsfortegnelsen og den inneholder ikke gestagen.

Har lest om flere "slitere" som har brukt progesta care når det har klaffet for de, så det er derfor jeg også prøver nå. Tror ikke det kan skade, men skal høre om jeg kan få resept på decubal dersom det ikke hjelper... Takk for tipset forresten :)

Skrevet

Det er også lurt å bruke Progesteronkrem når man ikke er gravid, f.eks, for å stabilisere eggløsning. Har man overskudd av østrogen, kan det hende man har mensen selv om man ikke (alltid) har eggløsninger.

Gå hit: www.futhark.no, klikk på "medisinske tilstander" og deretter "barnløshet". her står det om sammenhengen mellom østrogendominans og barnløshet.

Skrevet

Hei! Jeg har brukt progesta care, og det ble klaff for meg. Hadde uregelmessige sykluser, og fant sjelden EL. Fant EL første måneden jeg begyntemed PC. Gravid samme måned også. Et pumpetrykk er nok ja. Lykke til=)

Skrevet

Å så bra da :) Gratulerer! Hvor lenge smurte du deg?

Jeg begynte første etter EL, men det hørtes ut på det du skrev at du begynte tidligere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...