julyen Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Vi har nettopp kjøpt oss hus, og vi må pusse opp hele stua. Den er panel fra før, så vi må tre strøk ihvertfall.. Når vi skal begynne er jeg 9 uker på vei. Jeg har lest tidligere at det går ann å kjøpe en slags maske som gravide kan bruke ? hvor kan jeg kjøpe den og hva koster det ca ? Tror dere det går bra at jeg maler hvis jeg bruker maske, og lufter mye, pluss at jeg sover i et annet hus..? Eller ville dere ikke tatt sjansen ? vet liksom ikke hvor farlig det kan være....
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Vi har kjøpt leilighet nå, oppussingsobjekt... Alle rom skal males. Jeg kommer til å male uten maske men med vinduene åpen... Men vi maler me slik vannbasert maling, vet ikke hva dere skal bruke jeg?
julyen Skrevet 17. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2007 okei..Det hørtes betryggende ut. Jeg har ikke undersøkt enda. Vi har ikke kjøpt malingen, så jeg vet ikke hva vi kan bruke på panel.. Men håper det går ann å bruke vannbasert maling da
Hormonella Skrangle Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Vi holder også på med oppsussing, blir både vannbasert og oljebasert maling. Jeg kjøpte meg en kullfilter-maske å bruke mens jeg maler, kostet 320 kr og fungerer veldig bra. Anbefales. Kjøpes i malerforretninger. Jeg fikk vite at oljemaling faktisk er bedre enn vannmaling, fordi den er ferdig med å skille ut "skumle stoffer" når den har tørket, mens vannbasert avgir stoffer over lengre tid etterpå. Mellom hvert lag kjører jeg på med full varme, for å tørke godt, så lufter jeg godt.
Mamma til snart 4 Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 vannbasert er best for gravide, ikke noe giftige stoffer. malet nettopp gangen med vannbasert, ikke var det maling lukt av den malingen heller, men olje bassert er det mere lukt å stoffer, men kan godt male uten maske med den også, så lenge du ikke ligger å såver i male lukt så gjør det ingenting
ambumamma Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 du får en sånn maske for en 50 lapp eller noe på malings forretningene. brukte dette sist da jeg malte. litt tungt å puste, men heller det enn å dra inn lukta og stoffene:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå