Twintipp og himmelblå Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Gud, jeg har helt glemt det:-O Fort, noen som kan??
Gjest Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 mel,smeltet margaring... Ja det var det jeg husket. Sorry )
Turtelduen Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 To ss smør, 2 ss mel, kraft, eller vann og buljong, og sånn fargestoff (står helt stille på navn her nå)
Turtelduen Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 Eller så tar jeg kraften, og heller oppi sånn brun maizena jevner...
Twintipp og himmelblå Skrevet 17. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. september 2007 Sukkerkulør? Har brun jevning også? Åhh, tror ikke jeg har mer buljong igjen.. går det uten tro?
Turtelduen Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 Ja, sukkerkulør, sånn sort liten greie med gult lokk... Buljongen lager smaken på sausen... Men kan jo prøve med krydder... Men har du mye kraft så kan du bare ta maizena brun jevner oppi, eller du kan lage jevning selv med vann og mel...
Blue Lady Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 Jeg lager det sånn: smelter 3 ss smør har i 3 ss mel, bruner dette i panna.. rør hele tiden så blir det ikke svidd. Tilsetter vann, kanskje 5 dl og en buljongterning, koker opp og lar det koke til det er tykt.. har i litt sukkekulør, sånn svart guffe, men det trenger du ikke, det smaker ikke noe. Putter i salt, pepper og litt kjøttkakekrydder og kanskje en dæsj rømme, creme fraishe, melk eller fløte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå