chiquitita Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Lurer på om vi skal ha to enkle bager eller en stor til vogna vår. Mulig det blir OTH og da er det vel mest gunstig plassmessig å ha dobbelbag? Og bare satse på at de trives i hverandres selskap. Noen tvillingforeldre vi pratet med sa at det var fint at ungene kunne få varme fra hverandre i vogna. Har TFK dobbelbager?
Rakri Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Jeg har kjøpt enke bagger til mine. Mest fordi jeg tror det blir vanskelig å bære en sånn dobbeltbag alene. Har ille bekkenløsning nå, så jeg må regne med å ikke kunne løfte stort etterpå heller. Men jeg har teutonia vogn, og de har ganske romslige bagger, iallefall de myke. De ser veldig bra ut, og er grei plass til posene også .. Så håper jeg de er like praktiske som jeg tror
Coria Skrevet 18. september 2007 #3 Skrevet 18. september 2007 Jeg synes dobbeltbag virker utrolig upraktisk. Mye enklere å bære enkelbager. I tillegg er det ikke alle tvillinger som er så glad i å ligge helt inntil hverandre. Mine delte seng i tre-fire måneder, men så forstyrret de hverandre for mye til å ligge sammen.
toimai Skrevet 21. september 2007 #4 Skrevet 21. september 2007 Mine er fem måneder og deler bag ennå. De har det så fint sammen og roer hverandre ned. Tenk så trygt og godt å ligge sammen, da. Når det skriker så roer de hverandre til og med ned. Og putter totten inn samtidig...
Twinny Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Jeg har dobbelbag til oth og er kjempe fornøyd! Du mister jo litt plass dersom du har to bagger og de små er vandt til å ligge tett inntil hverandre og nyter det. Det er ikke så mange måneder du får bruke baggen, mine er 3 mnd nå og det er jammen ikke lenge før de er for lange..kanskje jeg får legge de på tvers:) Så lenge du ikke må bære baggen hver dag burde du velge dobbel. Mannen min bærer foresten baggen greit opp noen etasjer når vi besøker svigermor:)
Vårstråle2008 Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Hei! jeg tenker også på OTH(tvillingforeldrenes favoritt....)til våre tvillinger. har termin i april så har enda god tid å tenke på. Jeg har også tenkt på hva som er best for de små når det gjelder bag(er),men har enda ikke klart å bestemme hva som er best. Tror alt blir like bra jeg:-)
firebarnsmamma Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Har bestilt enkeltbager til mine. Håper det blir bra. Blir det ikke tungt etterhvert å bære de i dobbeltbag? Er jo litt smak og behag også, og ettersom hvilken vogn man velger.
Karianney Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 På svangerskapskurs med TFF ble det anbefalt enkeltbagger. Fordi den doble kan være både tung og vanskelig å bære gjennom smale dører... Det ble også sagt at tvillinger ikke på død og liv må ligge sammen... Men barna er jo forskjellige der også, hva de trives best med:)
2JentO2-) Skrevet 5. oktober 2007 #9 Skrevet 5. oktober 2007 Heisann alle med to i magen!! Jeg vil anbefale dobbel bag. Større plass, de kjenner varmen fra hverandre osv. Har OTH til mine på 5 mnd. Nå begynner det å bli trangt, så jeg tenker noen uker til så er det slutt på bagen. synest ikke dat har vert upraktisk ed dobbel. Det har aldrig hendt at jeg har behov for å bære bagen med barna oppi.Tenkte å legger min ut på finn om litt noen noen er interesert. Den er svart og det følger ed regntrekk. tenkte sånn ca 500 for den.
<3 <3 <3 juuuhuuuu <3 <3 <3 Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 enkelbaggene til oth vognene er utrolig små, så jeg hadde ikke vært i tvil om å kjøpe dobbelbag! hun dama jeg snakket med sa at hun ikke anbefalte noen enkelbagger pga de er så utrolig smale og det blir kjempevanskelig å få pose og baby ned i baggen... bare et tips!
Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg har brukt enkeltbag'ene til OTH til mine tvillinger, og hadde ingen problemer med det. Du må jo ikke bruke poser oppi. Jeg hadde skinn i bunnen, og babytepper i ull oppå (slike som du evt kan strikke selv, fås også ferdig strikket). Varierte med ett eller to tepper avhengig av hvor kaldt det var. Helt uproblematisk. På toppen "lokket" som følger med bag'en. De brukte bag'ene til de var fem-seks måneder, da var de for korte, men begynte også å bli litt smal i bredden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå