Gå til innhold

å da var krangelen igang :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei nå er jeg virkelig rådvil å aner ikke hva jeg skal gjøre, barnefaren krever fellesforeldrerett å å ha henne 4 dager i uka isteden for annenhver helg, å at hun skal ha hans etternavn, jeg vil at hun skal ha mitt siden hun bor med meg! han skyller på meg å sier at alt er min skyld å at jeg er egoistisk, men sannheten er at han har sakt han skulle komme flere ganger så vi kan prate men han dukker aldri opp! HJELP hva skal jeg gjøre, hilsen redd å forvirra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skjønte jeg egentlig ikke helt hva du mente..Pappan hennes har jo like mye rett til samvær med henne som det du har?

Skrevet

ja men han mener han kan ha henne hele helgen alene fra hun er født, å det går jo ikke med amming å de tingene der

Skrevet

Er du alenemor så får barnet ha ditt navn! om dere ikke er gift/separasjon da. Jeg synes du bør få beholde barnet ditt mest mulig, du er ikke egoist! Han får ta til takk med annenhver helg. Kanskje han bare sier det som en trussel. Prøv å kos deg med graviditeten (selv om det kan være veldig slitsomt med en kranglete bf). Se det lille positive, i motsetning til mange andre bf så viser han interesse for baret sitt! Lykke til :)

Skrevet

ja jeg står alene, men han vil kreve felles foreldreansvar! vi har egentlig aldri vært ordentlig sammen heller for å være helt ærlig, takk var så sint å lei meg her istad at jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre! ja jeg syns det er kjempe posetivt at han viser innteresse, men slitsomt når det bare er den veien å med "trusler" for å kalle det det!

men noen som vet om det når han krever felles foreldreansvar så har ikke jeg lov å nekte han det eller hvordan er det?

Skrevet

Trist at man ender opp med å krangle slik.Vet akkurat hvordan det er....

Men at han krever felles foreldreansvar er jo ikke så ille?Hvorfar vil du evt nekte ham det?

Han er jo pappa til barnet og at han da vil ha ANSVAR synes jeg må være bra...både for barnet og deg.

Hvordan man skal løse tingene praktisk må man jo finne ut av (særlig med tanke på de første årene)

Anbefaler deg å ringe familievernkontoret og snakke litt med dem.

De er kjent med hvordan man skal ordne samvær,også fra barnet er veldig lite.

Skrevet

eneste grunnen er at han gir seg ikke på at hun skal ha hans etternavn, jeg vil hun skal ha mitt sist siden det er meg hun bor sammen med å siden det er skjeldent bare vi som heter det! å vis han da kan ta henne med seg til syden når hun er så liten. ellers så er det helt greit,

han tror nemlig hun kan være hos han fire dager i uka for det passer han bedre siden han jobber natta en uka pluss helgen å jobber som dårvakt andre helgen

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Forferdelig trist å stadig lese om dette. Det er IKKE vanlig med helgesamvær før barna er 1 og et halvt år. Frem til det så treffer far barnet hjemme hos mor og etterhvert starter med noen timer av gangen på dagen. Igjen...Et barn under 3 mnd glemmer mor i løpet av en uke, et barn på 6 mnd glemmer mor i løpet av to uker. Vil virkelig så mange skade barna sine? Språk og hukommelse er ikke ferdig utviklet. Et barn skal knytte seg til en omsorgsperson (to hvis det bor m begge). Et spedbarn/baby har ikke behov for far så tidlig (dersom de ikke bor sammen og sees ofte), men en trygg omsorgsperson som den ser daglig.

Blir forskrekket over egoismen rundt omkring. Ta kontakt med familievernkontoret/barnevernet hvis det blir bråk. Den som tenker på BARNETS BESTE vil få omsorgen.

Lykke til!

Skrevet

Heia...

Det aller beste du kan gjøre er å be om en samtale på et familievernkontor, der er de flinke til å hjelpe deg med dette.

Så lenge du ikke er registrert som samboer, kjæreste men alene med barnet så er det ditt navn barnet får, men hvorfor ikke la barnet få begges navn, det skal jeg, babyen får barnefar sitt som "mellom" etternavn og mitt som hoved etternavn, det er faktisk mer og mer vanlig, og noe barnet sikkert vil sette pris på når det blir eldre.

Men uansett, bestill deg en time så vet jeg du får orden på det meste og kan slappe av og nyte resten av svangerskapet.

Skrevet

ja jeg mente hun skulle ha hans som mellom etternavn å det var han nå enig i tilslutt skulle bare lage litt bråk å dagen litt sur for meg først!

Skrevet

hei,ville bare si at det er forskjell på delt foreldreANSVAR og foreldreOMSORG. jeg og BF har delt ansvar,men jeg har hovedomsorgen. jeg har nettopp vært hos advokat for å få ryddet opp i samværet med barna,de er 3 år, 16 mnd og minsten kommer om ca en uke,i følge advokaten er han enig i at barna skal bo fast hos meg og ha "vanlig" samvær med far (annen hver helg og to etterm i uka). ikke baby da,han må komme hit å treffe h*n. far krever 50-50,men det går jeg ikke med på før alle barna er store nok til å begynne med det samtidig.. du har ingening å frykte,lite far kan gjøre når det er snakk om en baby!! lykke til!!

Skrevet

å tusen takk det trøsta meg veldig. jeg står som alenemor men han vil ha felles foreldreansvar sier han! men jeg aner ikke forskjellen egentlig.

hva er forskjellen på de to tingene du sa da?

han vil ikke ha henne mere en annenhver helg å en eller to dager i uka, men så begynte han med det at det var bedre for han å ha henne fra mandag til onsdag den uka han hadde fri på jobben.

å du aner ikke hvor mye det roa meg at han ikke får gjort så mye

Skrevet

heihei ja,som jeg har blitt fortalt så er delt foreldre ansvar bare noe som står på et papir,du "bestemmer" over barnets ve og vel,altså navn,bosted ol. med delt foreldre omsorg har far like mye rett som deg til bestemme bosted,navn ol. ring familievernkontoret å snakk med de,de vil hjelpe deg:) når vi var der fikk far beskjed om at krevde han 50-50 på så små barn ville hun sende bekymrings melding til barnevernet!! bare husk å påpeke at du handler ut fra det du mener er til barnets beste:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...