Gå til innhold

Vondt i symfysen...

Anbefalte innlegg

Den siste måneden har jeg hatt mye vondt i symfysen, eller i skambenet og den regionen. I blant er det så ille at jeg knappest greier å rette opp ryggen. Er det andre som er likedan plaget? finnes det noe hjelp mot slikt? Det er ondt om man går eller sitter i ro, og det er veldig plagsomt. Best om natta, for da har jeg ei pute mellom bena, og det hjelper godt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10400052-vondt-i-symfysen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være et klassisk eksempel på bekkenløsning? Var hos manuellterapaut i dag og fikk rettledning til hva jeg bør gjøre, tenke på og kanskje anskaffe meg. Jeg hadde henvisning fra lege, men de er vissnok ikke nødvendig for manuellterapauter. Det var uansett gratis siden det var bekkenløsning i forbindelse med graviditet :o)

Tegn på bekkenløsning hos meg er vondt i skambenet, spesielt når jeg gjør bevegelser sideslengs (uansett om det er over eller underkroppen som gjør bevegelsene) og blir myyyyyyyyye fortere sliten av å gå eller sitte for lenge i samme stilling.

Er det bekkenløsning så må du for alt i verden ikke overanstrenge deg, for det eneste du får ut av det er at det tar lenger tid å bli bra igjen fra anstrengelsen.

Ta heller en tur for mye enn for lite til lege/jordmor slik at du eventuelt får konstantering og korrekt veiledning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...