mrss83 Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Er organisert selv.. og nå sliter jeg med en arbeidgiver som nekter å betale meg for overtidjobbing. de skylder meg rundt 20000,- i tillegg er vår turnus slik at vi automatisk jobber overtid, 2 dager hver mnd. dette er ikke lov over lengre perioder. daglig leder har gått til advokat for å slippe å betale meg. og tillitsvalgt er i pappaperm. jeg har kontaktet forbundet, men der får jeg bare oppgitt regler og de sier det må være et visst antall som er organisert i bedriften for at de skal kunne komme på banen! Hvorfor betaler jeg 350,- mnd når de alikevel ikke kan hjelpe meg!?
sivilivikivi Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Hæ sa de det!!!!!!!!!! Men da er jo hele poenget borte med å være fagorganisert. Det kan jo ikke stemme.Hva slags forbund er du medlem i? Du får uansett ha lykke til!!!!!!!!!!
mrss83 Skrevet 18. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2007 jeg er organisert i fellesforbundet, Hotell og restaurant er med i det nå. Jeg fikk sjokk når de sa det, men jeg skal nok ikke gi meg! trodde man skulle få hjelp i kjipe situasjoner jeg, men jeg får bare en regle om hva jeg kan kreve, og en beskjed om å klare meg selv...
Tarzan06 Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Det hørtes helt tullete ut! Så lenge de tar imot pengene dine, så får de jammen oppfylle sin del av avtalen. Stå på og ikke gi deg, forhåpentligvis har du bare møtt en dust som ikke har greie på noe - prøv igjen! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 så lenge du er medlem er forbundet pliktig å hjelpe deg . omde ikke hjelper deg lokalt kontakt hovedkontoret. evt kontakt et anna forbund.
åsemor Skrevet 6. november 2007 #6 Skrevet 6. november 2007 er det lov å spørre hvilket forbund du er medlem av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå