r r r Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Har nå 4 uker til termin med nr3 og kjenner at jeg begynner å grue litt til ammingen... Har vært plaget mye av trøske med nr1 og 2. Med siste faktisk så ille at jeg til slutt måtte avslutte hele ammingen (hun var da 9 mnd og jeg hadde gått på diflucan-piller i 6 uker og orket rett og slett ikke mer). Denne gangen hadde det vært så fint om jeg kunne unngått hele trøsken! Kan noen hjelpe meg med en liste og med tips til hva jeg må passe på slik at vi ikke får det i det hele tatt?
Piruett Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Vaske brystvortene og inne i munnen til babyen med blå Farris skal være bra. Er visst noe med mineralene i Farris'en. Og skifte ammeinlegg ofte, gjerne med liten utskiftbar bomullsstykke klippet opp fra gammelt laken etc. Men du har lang erfaring med trøske ser jeg, så dette er kanskje ikke noe nytt....
Expat Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 Heia, ja jeg husker den greia der...grattis med ny baby på vei! 1) unngå annen sopp (nedentil) ved fødselen 2) Skifte innlegg veldig ofte, ikke bli våt, ikke bruke albueskjell. Tørr og varm! 3) Biolatype kulturer i tiden før og under fødselen, spes om du får antibiotika av noen som helst sort. Bør være standard til frokost, laktobacilluskulturer i kapsler om du ikke tåler melk. 4) Blir du sår, så pass på! Ikke nøl med å komme deg til legen for soppkur, for dere begge. Må du ta antibiotika, så snakk med legen om å bruke soppsalve på brystet forebyggende! 5) Ha gjerne familiens tannbørster i kokende vann flere ganger i uka. Bytt alle etter fødselen, pass på at det ikke er andre typer sopp i familien. Vær pinlig nøye med håndvask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå