Gå til innhold

Gravid igjen allerede???

Stolt mamma!

Anbefalte innlegg

Nå e det 3 1/2 uke siden eg hadde en spontan abort da eg va 5uker på vei. Siden det var tredje gangen har jeg nå begynt på utredning.

Var og tok noen blodprøver på torsdag - så ringte de meg opp igjen og sa at eg måtte komme tilbake i dag for å ta nye.

Det viste seg at det hadde slått ut at jeg var gravid på de prøvene jeg tok...... Kan det stemme??? Så nå måler de opp en eller annen ting(husker inne navnet i farten) stiger.... Får svar på prøvene på torsdag...

Men tror virkelig ikke det kan stemme.... Har bare hatt sex engang etter spontan aborten - å det va for 1uke siden...

Men jeg trodde det var normalt at det kunne være rester igjen i kroppen selv om det er 3 1/2uke siden...Å at det er derfor det er komt fram positivt utslag på testen????

Off... Noen som har vert borti det samme?

Fortsetter under...

Dette er jo litt vanskelig å vite, men jeg tror hcg henger i kroppen en god stund etter en SA... Samtidig var du jo ikke så langt på vei, så kanskje du allerede er gravid igjen? Hmmm... ikke godt å vite, så du må nok vente på svar fra legen :-) De har nok tatt hcg prøver som måler om hcg nivået er

stigende eller synkende.

Hadde jo vært flott hvis du allerede var gravid igjen, men uansett er du jo inne i utredningssystemet nå slik at du får oppfølging :-)

Lykke til og hold oss oppdatert da :-)

Håper på positivt resultat for deg!:-) Du kan jo ta en gravitest;-) Er den positiv så må du vel være gravid... Hcg kan neppe sitte i så lenge når du spontanaborterete i 5 uke. Jeg har som deg opplevd 2 MA, og en SA nettopp nå da jeg var knappe 5 uker på vei! Håper du er gravid igjen alt... Da stiger håpet mitt også om at det ikke behøver å gå så lang tid til neste gang. Det er 15 mndr siden vi begynte å prøve på nr 2. Virker som om vi har ganske like historier. Sjekker de mannen din sine sædceller? Vi har fått svar på alle prøvene ifht utredning nå... Alt ser fint ut.... Så får vi se hva som skjer videre. Hvor langt var du på vei da MA'ene ble oppdaget? Fosteret hos meg hadde sluttet å leve i uke 7-8. Fant ut i uke 11 og 10. Siste tilfeldig på UL.

Lykke lykke til. Er spendt på å høre resultatet:-)

Klem

Takk for svar! Tok en ny grav.test i dag - å den va positiv.... Streken kom med engang! Men har alikavel ikke helt troen....

På lørdag e det 4uker siden eg mista(å da va eg akkurat 5uker på vei...)

Da eg mista i ma oppdaget de det i uke 11(da hadde eg sett fosteret sitt hjerte slå+bevege seg uken før...) andre gangen ble det oppdaget i uke 8.

Venter på innkalelse fra spesialist... Så da komme nok samboeren min sine sædceller også til å sjekkes...

Ska egentlig få svarene i mårå.... Men komme nok til å ringe ned i dag for å høre om de er kommet.....

Ska ut å reise i kveld å kommer ikke hjem før på fredag... Men vist eg får svarene i dag - ska eg komme inn å informere dere her inne med en gang...;-)

Lykke til til dere og!!!!!

Klem

Annonse

Nå er jeg hjemme igjen.

For et sjokk eg fikk!! Va jo hos legen på torsdag i sist uke for å snakke med legen. Siden han ikke hadde fått svar fra alle prøvene jeg tok på sykehuset, ville han ta noen prøver selv. (va på sykehuset noen dager etter eg mista å startet utredningen)

De prøvene legen min tok viste at eg va gravid. Han sa da at det nok bare va rester fra siden sist eg va gravid. Det trodde eg og siden me bare hadde hatt sex 1 gang etter sa'en - å da gikk eg tilogmed på do rett etterpå...

Men for å ver på den helt sikre siden sko eg komme tilbake på mandag å ta ny prøve for å se om det hadde steget. Så det gjorde eg.

Fikk ikke svaret samme dagen - men på onsdag ringte eg ned - å da fikk eg jammen meg beskjed om at det va steget til det dobbelte!!!! Så eg e gravid på nytt igjen!!!:-) E jo bare 3uker + 4dager på vei.... Men eg e på vei! (e jo ingen tvil om kor langt eg e på vei heller siden me bare har hatt sex en gang siden sa'en......)

Så nå e eg sykemeldt.... Å det ska eg ver til eg e minst 3mnd på vei!!!!!!!!

Denne gangen skal det gå bra!!!

Så morsomt!!! Det skjer jo når man minst venter det :-) Kjempeglad for dere!!!

Betryggende å være sykemeldt da, så får du bare slappe av og nyte livet :-) Blir nok mye BIM på deg da ;-) Eller får du låne en haug med bøker på biblioteket :-)

Lykke, lykke til videre og husk å holde oss oppdatert :-) Du får vel masse oppfølging nå, med tidlige ul??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...