Gå til innhold

Noen som har barn i utelivsbarnehage/-gruppe her?

Anbefalte innlegg

Håper å få byttet barnehage neste år, og dit vi ønsker å komme er det egen utelivsgruppe fra 3 år. Gutten vår blir 3 i oktober neste år og jeg lurer på om jeg skal prøve å få han inn der (er ledige plasser per nå).

Kan dere fortelle om deres erfaringer? Hvor gamle er barna? Og passer en sånn avd/barnehage fra 3 år eller er det bedre for de barna som er et år eller to eldre?

Fortsetter under...

jeg jobber i en naturbarnehage (og vil ha datteren min i en når hun blir litt eldre) og vi har barn fra 2 år på vår avdeling. Disse klarer seg kjempefint--synes ofte de til og med klarer seg bedre enn de som ikke har vært på "inneavdeling" først! Kan absolutt anbefale dette! Vi har ingen leker, men barna leker med det de finner i naturen--vi lager pinnedyr, farger garn (med farger laget av planter), og har kompostbinge hvor vi følger med på hva som skjer!! Barna lærer å være ute uansett vær, de lærer å ta vare på naturen vår, de lærer å ta vare på hverandre, og de lærer å følge årstidene--får fulgt med på hva som skjer--fra bærplukking på høsten, aking og skigåing på vinteren , og fange rumpetroll på våren!! Tror ikke du kommer til å engre hvis du velger dette!!

Vår barnehage har utegruppe fra 3 år. Da er dei på den gruppa 1-2 dager i uka. Gruppa har base på fellesen, men har og lavvo utenfor barnehagens område. Storesøster elsker det, uansett vær og vind. Trur nok hu kunne vært på utegruppa kvar dag, men det går jo ikkje.

Dei går turer, bygger på lekehytta, dyrker grønnsaker og har forskjellige prosjekter.

Barna begynner som regel i utegruppa når dei er 3 år, og i år har dei satt opp gruppene etter alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...