Gå til innhold

Noen som har hatt blindtarmbetennelse her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det å ha det?

Og hvordan funker det? Hvor dårlig blir man? Må man operere i all hast? Kan man føle seg dårlig flere dager på forhånd, eller kommer det akutt? Hvor lenge må man være på sykehus etter operasjonen?

Fint hvis noen kan opplyse meg :)

Skrevet

Det er vel ikke kjempevanligt men ikke uvanlig heller.

Du kan føle deg dårlig og uvel et par dager i forvei med det er nok så akutt da det vel begynner. Starter ofte med sterke magesmerter som sitter på hø side av magen. Du har ofte også feber.

Operasjonen skal skje nok så raskt fordi det er fare for at blindtarmen sprikker og du får betennelse i buken. Men det er ikke snakk om minutter eller timer. Det avgjør kirurgen da du kommer på sykehuset. Noen må opereres innom et par timer andre kan vente i over et døgn.

Operasjonen blir gjort med kikkhulskirurgi så du får kun noen få hull på magen. Er du i form kan du reise dagen etterpå.

Skrevet

Heihei... Legger inn et innlegg jeg svarte på for noen måneder siden om min blindtarmbetendelse. Svarte for ei me ei jente som hadde vondt i magen. Håper du blir klokere

Skrevet

haha...kanskje lurt å legge det inn...hoho

Jeg har tatt bilindtarmen...fikk betendelse i syden og opererte den bort på et ekkelt sykehus i en liten by i hellas...grr....

Jeg hadde rie-lignende smerter...kom og gikk hele veien. Husker at det kunne gå timer mellom av og til, men helst hver 10.5 min eller noe. Fikk kjempehøy feber (ikke alle som får andre symtpomer enn magesmerte)

Jeg gikk slik i 3 dager, 3 leger så på meg, tok røntgen og altslags, og så plutselig så fikk jeg kjempevondt og da ble d operasjon på sekundet. det viste seg å være blindtarmen som nesten sprakk..(hadde masse infeksjon rundt tarmene pga at jeg var syk lenge)..

Siden d hørres litt likt ud som med datteren din, at smerten kommer og går, pluss at hun tar seg mye til hørge side, så ville jeg tatt henne med til lege så fort som mulig.... jeg liker ikke blintarmen jeg etter min erfaring. det kan få store konsekvenser...

Prøv å trykk så langt ner du kommer på magen hennes og slepp fort omm hånden, hvis hun får vondt inni magen da, KAN d tyde på blindtarmen. det var ivertfall d sykssøstrene i hellas gjorde på meg, og det gjorde kjempevondt! det skal også sies at jeg hadde vondt i hele magen. Det skal også gjøre vondt rundt med navlen hvis det er blindtarmen....

det er så utrolig vanskelig å si hva det er,...blindtarmen er utkrøpen!!!

To uker etter at jeg tok blindtarmen, måtte samboer inn å ta den...han fikk smerte kun i høyre side....

Håper dette hjelper noe. Jeg hadde kanskje ringt legevakten og spurt...hmm

Lykke til ivertfall, og håper dattera di ikke har det da. men er den fjernet er den fjernet så da kan d ikke skje igjen=)

Foressten...hvor mange dager har hun hatt vondt?

Skrevet

Jeg fjernet blindtarmen i september 2003 på Ullevål Sykehus. Hadde de samme smertene som hun over her beskriver. Men jeg hadde nettopp hatt en spontan abort, så legen min trodde det hadde noe med det å gjøre of sendte meg til Kvinneklinikken (kl.10.30). Ble sendt videre bort på akutten i 14 tiden. Husker jeg kom tuslende inn der og sa at jeg hadde blitt sendt bort dit. De så litt rart på meg. Lå på akutten i mange timer før jeg ble sendt videre og fikk eget rom. Husker jeg fikk besøk av legen kl 23.00 og fikk beskjed om at jeg skulle opereres ved midnatt. Jeg ble operert natt til lørdag og ble sendt hjem mandag. Jeg fikk sprøyter med smertestillende ca. hver 3. time den første dagen og piller etter det. Sov for det meste. Fikk resept på Pinex Forte når jeg dro hjem.

Men... Måtte tilbake etter en uke pga en betennelse i bukhulen som kom av at blindtarmen har sprekt på veien ut, og da ble jeg liggende i enda 3 dager.

Jeg hadde i noen måneder etterpå smerter i magen når jeg strakk ordentlig på overkroppen. Heldigvis for meg hadde fastlegen min en datter som hadde opplevd akkurat det samme. Legen hadde sydd igjen litt feil. Jeg kan fortsatt kjenne det, men det går greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...