Gå til innhold

Når skal/ bør jeg gå til legen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp funnet ut at jeg er gravid, med vil liksom ikke tro det er sant. Gikk fortere enn forventet dette :-)

Men når skal jeg kontakte legen? De gjør vel ingen undersøkelse før i uke 8-12? Men vil jo gjerne ha det bekreftet da. Hadde en del magesmerter o.l tidlig i forrige svangerskap, så er litt bekymret for at det skal bli likedan denne gangen også... Huff, skulle luftet litt tanker egenlig Gleder meg vanvittig, men ikke til å gå gravid. Tøft sv.skap sist. Og når gå til jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ringe legekontoret de nærmeste dagene, og så bestille en time. Du kan høre med de, pga bekymringene dine, og prøve deg med at du ønsker henvisning til tidlig ultralyd.

Det er en tråd her på siden lengre nede om tips i 1. trisemster.. ett eller annet med "nyttig info" - der står det om antall kontroller og når, men det er bare retningslinjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kontakte lege og jordmor kan du gjøre når du vil, det er helt valgfritt når du vil gå til jordmor/lege første gangen og hvor mange ganger du vil ga...

du trenger vel ikkje og gå til lege om du ikkje vil d, da jordmor tar dei nødvendige prøvene av deg (og laben) jordmor sender deg videre til legen om hun synest dette er nødvendig, jordmor vil vel helst at du går til lege 2-3 ganger i løpet av svangerskapet. men du trenger ikkje å gå til jordmor om du ikkje vil d, da kan du kun gå til lege... dette er opp til den gravide og du får bestemme selv... :D sånn er det vertfall her...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...