Gå til innhold

Har dere bestemt dere for navn? Evt hva?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, ja nå nærmer tiden seg med stormskritt..

Vi har bestemt oss for navn, den lille jenta skal hete Kaia-Benedicte, Kaia er etter hennes far Kai..

Hva med dere har dere bestemt dere for navn? Og er det noen som blir oppkalt etter noen?

Fortsetter under...

gutt her, pappa heter kent-erik så junior skal hete erik-andrè.. har ei jente på snart fem som heter trine-lise, min mor heter trine og jeg heter anne-line, så blei litt oppkalling fra både her og der :) syns det er litt koselig jeg da..

Annonse

May Elise, mammaen til samboeren min er død. hun het may britt. og mammaen min heter inger elise.. :) synst det var en fin ting å gjøre. syns det er kjekt å kalle opp igjen. hvis det blir en gutt skal han hete Isak Andrè. samboeren min sitt mellom navn er andre. så kanskje det kan bli en tradisjon:p

Heisann..

Jeg blir alene med min lille baby, har vært på to ul, men h*n vil fortsatt ikke vise kjønn. Har bestemt navn til begge, Ingrid Mathea eller Mathias Sebastian, blir oppkalt etter mine foreldre! :) Litt stas med oppkalling synes jeg, blir liksom litt mer med navnet! :)

Vi venter en jente og hun har hatt navnet Isabelle i mange mnd nå :o) Mulig med Thea forran, men i hvertfall Isabelle. Pappan synger sang til magen om lilleBelle hver dag,hihi. Som han selv har diktet opp,så søt han er :o)

Annonse

Så mange flotte navn.. Er liksom mer enn bare en baby som ligger i magen syns jeg, den har jo allrede sin egen personlighet, og da syns jeg at di "fortjener" ett navn.. Men navn er ikke lett, for det er så mye fint å velge i..Så da blir det som regel noen kallenavn hvis man ikke greier å bestemme seg..hihi.. (det har jeg på alle mine) Jeg personlig syns det er ekstra kos med oppkalling etter noen som betyr eller har betydd mye for en opp igjennom oppveksten.. Tror den som blir oppkalt etter syns det er en flott "gave" å få.. Min eldste sønn som jeg har fra tidligere forhold er 3 generasjonen men navnet Erik, han heter Erik-Michael.. Så har kai og jeg snart 4 barn sammen, eldste vår heter Carmen-Anine og er ikke oppkalt etter noen, Jan-Benjamin er oppkalt etter hans morfar Jan-Erik, Emma-Aurora er heller ikke oppkalt etter noen.. Så Kaia-Benedicte, som ligger å koser seg i magen min nå er det 3 barnet jeg har som blir oppkalt etter noen (Kai er veldig stolt).

Ønsker alle lykke til med navnvalg.. Det er jo så moro..

syntes ærlig talt deg er et sliiit,å finne på navn.ikke gøy i det hele tatt.bortsett fra førstemann for han har hett gabriel siden lenge før han ble påtenkt.hehe.bare krangling her jo.barna har to navn for det fikk førstemann.jeg nekter plent å ha et navn som er popis og in så en kjenner mange barnmed samme navet inabolaget liksom,og min mann vil helst at det skal være en fotballspiller som heterdet samme som barnet.:)

hadde vært så kjekkt hvis ungen kom ut å håndhilset og presenterte seg selv......

ville gjerne kalt babyen viljar ellertarald jeg damen da nektet gubben.så etter mye om og men ble det Leon Silas og vi gadd ikke diskutere det mer rett og slett

mange som har to navn!vår lille jente skal hete Ingrid....kjempe mange fine navn å utrolig vanskelig å bestemme seg for hva en vil ha men ingrid kom sånn plutselig og det føltes så rett,d va liksom bare inrgrid hun skulle hette=)har ikke spekulert mer på det=)

Me har tenkt på Oskar(Oscar), då mann min kalla alt det då han var liten. Han hadde ei puta og ein snegle som heit Oskar..litt løye å bruke det navnet:) Eller så har eg tenkt på Hedda. Svigermor foresto Eira, og eg har faktisk begynt å lika det navnet òg. Me vett kje om d blir gut eller jenta, så må ha nokre alternativ på begge kjønn.

Tanta til ungen foreslo Ulrik, men d e ikkje noko for meg..

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...