Gjest Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Har nemlig hørt noe snakk om dette her inne, men aner ikke som det stemmer. Burde kanskje sjekke det ut med fastlegen.
suseduse Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 hvis du har plager, som f. eks bekkenløsning, som tilsier at man trenger behandling, har man krav på det ja! da også 6 mnd etter fødsel!
Gjest Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 tusen takk :-)) er i uke 35 nå - og bekkenet mitt og ryggene er helt forferdelig . Ikke før nå i det siste jeg har kjent noe.
suseduse Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 bare snakk med legen, så får du henvisning jeg gikk hos fysioterapeut fra uke 20 og i tillegg de 6 mnd etterpå.. hjalp når jeg var gravid, men etterpå hadde det ikke mye virkning.. lykke til da
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 du kan også gå til manuell terapaut,da trenger du ikke henvisning til dem,så da slipper du å gå innom legen,finner de da ut at du trenger vidre behandling pga bekken problemer,betaler du ingenting. Jeg gikk til og går enda til manuell teraput pga bekkenLÅSNING i svangerskapet,og har 1mnd igjen gratis,for mini er 5mnd nå,men skal fortsette å gå dit selv om jeg må betale,for dette er noe som må jobbes mer med har vi funnet ut.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 kan også si at manuell teraput er en vidre utdannet fysioteraput,så de gjør så å si det samme,bortsett fra at manuell teraputen kan knekke opp feks. bekkenet også,det kan ikke fysioteraputen gjøre..hvis jeg har forstått det rett..har hvertfall fått knekkt opp bekken og rygg hos manuell teraputen.
elinmamma Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Om du har fått diagostisert bekkenløsning med gangvansker kan du få gratis fysiorterapi før og etter fødsel. Om du "bare" har bekkenplager, må du betale egenandel. Det sier min fysioterapeut-mann!
Kamomille Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Det er KUN dersom du har bekkenløsning med gangvansker at man har krav på gratis fysio. For alle andre graviditets-relaterte plager må man betale egenandel!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 I 2006 når eg gjekk med tulla og var til fysioen så skjedde det ei endring til nyttår. Det var gratis før den tid men så blei det egenandel på 50kr. Det er mindre enn det er til vanlig. Men det er bare å høre med legen din det!! Eg gjekk der i 6mnd eg....
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 Såvidt jeg husker sa min fysioterapeut at gratis fysio for gravide, er KUN dersom legen har skrevet "bekkenløsning med GANGVANSKER" Jeg hadde en del rygg og bekkenplager men fikk ikke gratis fysio, fordi legen mente jeg ikke hadde ordentlige gangvansker..... så da så...
Kamomille Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Egenandelen på 50 kroner gjalt KRONISK SYKE!!!!! F.esk kreftpasienter, polio, lungesyke osv
mizz25 Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 jepp,æ fikk det pga bekkenløsning =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå