Gå til innhold

Skal ta hull på ørene til snuppa, Hvor i Oslo????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et lignende innlegg her, snuppetupp, og de mente jeg var en dårlig mor og en enda dårligere sykepleier. Jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle bry meg om all dritten, og det samme kan du gjøre.

Men jeg vil absolutt råde deg til å dra på Majorstua osteopati. Der får du et helt sterilt og lukket system på ørehulltakingen. Du får kirurgisk stål øredobber som er beregnet på allergikere evt plast øredobber med 0 nikkel i. Hun som tar dette har eget kurs og det er akupunktør på stedet dersom du lurer på noe ang punkter i øret. Datteren vår visste ingen tegn på smerte og fikk ingen infeksjon. Det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd! Det koster litt mer enn hos frisør, men det er det verdt med tanke på materiale og allergifare.

Lykke til!!

Hun kommer til å bli like fin som dattera mi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til HI!

Jeg støtter deg ikke, men om du først skal ta hull, så gjør det riktig.

Du bør kontakte et seriøst piercingstudio, de ser etter nervebanene i øret, viktig å unngå å treffe de.

Når det kommer til valg av smykke så bør du velge titan.

Kirurgisk stål er best til sitt formål, nemlig oprasjoner, dvs. i lite kontakt med åpne sår. Kirurgisk KAN også fremkalle reaksjoner.

Se på denne siden:

http://www.madisonpiercing.no/?short=smykker

Skrevet

AUTOKLAAAAV! :) Vi hejjer på deg. Hehe.

Skrevet

akkurat:) dette er hvorfor egentlig ikke frisører burde få ta hull i ørene på noen! takk tribal!

hehe.

dere her opp som sier at ingen proff piercere ville gjort dette på en så litn baby, viser bare hvor utrolig uvitene dere er om temaet. dere sier deres mening, og den er lov og rett! så da får dere la hver å gjøre det på deres egen unge, ikke belær andre som ønsker å gjøre dette! og vil kalle dere som da drar med dere en masende 8åring inn på en frisør salong 'barnemishandlere'! det er et fælt stygt arr dere lager i øreflippen til barnet deres, og bare fordi den vil der og da!

en ting er å komme med kritikk for å ta hull i ørene, men når dere begynner å skrike ut om barnemishandler og "ta no hull i nesen da i samme slengen", da får dere hele diskusjonen ned på et slik lavt nivå, at det er vanskelig å ta noen av dere alvorlig. sankk om at HI innlegger liksom skal ha mentaliteten til en 16åring, dere er verre!

Skrevet

Hva er autoklav??

Skrevet

He he... jeg har ikke lært meg åssen jeg sender pm enda..

Kan gå inn på siden dem å lese litt jeg ...

Men er det dyrt der?

Skrevet

Tusen takk for god info, Tribal, men jeg må nesten kommentere litt.

For det første ang kryss smitte så brukte hun hansker som skiftes for hver gang i tillegg til at alt blir desinfisert. Man blør ikke engang når man tar hullet i øret, så det skal godt la seg gjøre å bli hepatittsmittet. På sykehuset desinfiserer de ganske mye med "bare" sprit. Det du sier stemmer sikkert, men sjangsen er svært liten og man blir utsatt for smitte fare hver eneste dag. Når det gjelder vevskade så er nok en skaden også rimelig liten.

Men det er jo supert at du kommer med informasjon om systemet:-)

Hun har bestemt seg og da er det slik info HI trenger samt andre erfaringer, og ikke bare meninger liksom!

Skrevet

Piercing og tattoartister har det til å sterilisere nødvendig utstyr.

Skrevet

Jeg betalte 400kr jeg!

Skrevet

Du har sikkert sett en på ditt lokale tannlegekontor også? Eller sykehus? Hehe. En liten søt maskin som alt utstyr blir lagt inn i, og sterilisert med rent vann og trykkprinsipp. Når jeg fikk piercingingen min i navelen fikk jeg brennmerke etter klemmen fordi den kom rett fra autoklaven.. Digg med rent utstyr. Sikkelig koselig med plastpistol der sporer og sopp glatt overlever selv etter nedvasking med sprit.

Skrevet

Nå må dere faen meg rulle inn!! Barnemishandling? Og hvordan i helv.... kan dere sammenligne det med omskjæring? Faktum er at det er IKKE farlig med hull i ørene, det er større sjangs for infeksjon jo større barna er (de plukker mere på såret jo eldre de er). Er enig i at det bør gjøres på et proft sted, hvor utstyret er skikkelig autoklavert.

Skal vi dra paraleller her, vil jeg si at det er barnemishandling å kjøpe en billig bevernylondress til en ettåring, fordi den er umulig å bevege seg ordentlig i og derfor hemmer utviklingen;-p

Skrevet

ZigZag...

Takk igjen får saklig svar.

Da tar jeg kontakt med majorstua osteopati.. så tar vi det der da sannsynligvis.. dette skal nok gå kjempebra..

Skrevet

dum.

jeg ler av deg. Hehe. uansett da, så var det med omskjæring en spøk. Dete tror jeg du skjønte.. .men jeg synes forøvirg hun kan stikke hull i nesen eller tunga med det samme. Det er jo ganske sjarmerende det også. Og før eller siden kommer de nok hjem og ber om en tungepiercing.

Kanskje barnetattiser blir mote snart?

Skrevet

Gjør det du! Har man bestemt seg, så har man bestemt seg! Som sagt så gikk det veldig fint og vi har ikke hatt problemer. Husk å rens nøye med klorhexidin i 3 uker så går det så fint så:-)

Skrevet

Tolker det som om jeg har god humor;-p

Jeg blir skikkelig provosert når det gjelder omskjæring, folk er så utrolig uvitende samtidig som det slenges ut utsagn i hytt og pine som tydelig viser at avsender overhodet ikke har satt seg inn i temaet.

For å statuere mitt syn:

Kjønnslemlestelse av jenter: MOT

Omskjæring for gutter: FOR

Billig/dyre dresser: WHATEVER

Jeg kunne være troende til å pierce ørene til barna mine, men nesa og tunga får de pierce selv når de er gamle nok;-)

Skrevet

Høhø...

Ja det var det jeg mente.. jeg ler fordi du er vittig noen ganger, andre ganger bare dum. ;p

Uansett da.

MOT, MOT og FOR DYRE DRESSER. HAHAHAHA. Nej, samme for meg hva andre kjøper så lenge de ikke legger seg borti hva jeg kjøper og at jeg gir råd om dyr dress om noen spør.

Skrevet

(S)TinkerBelle <3

Merkelig..

Nok engang enig me.. nettopp deg..

Hehe:)

(og spinderella.)

Skammelig å være så slem me ungen sin. BArnemishandling kaller jeg det ikke, kaller det galskap om å få en søt baby.

Har du ikke en søt baby fra før, får du det aldri.

Skrevet

Øyh, må jeg forandre nicket mitt til "smart, vittig & deilig" eller? Trodde mine skrevne ord talte mer en mitt (of course) ironiske nick? Jeg ER deilig asså, just so you know;-p

Har Trolldress jeg, personlig mener jeg at det er noe de fleste kan ta seg råd til dersom de virkelig ønsker en sånn dress. Jeg bruker minst 1000 kr i mnd på ting og tang som helt sikkert ikke er livsnødvendig, bare kjekt å ha;-p

Skrevet

ZigZag:

Med kryss-smitte mente jeg i dette tilfellet smitte fra personen som får hull til utstyr som blir brukt. Det spiller liten rolle om "pierceren" skifter hansker mellom hver kunde, når sporstoffer etter den forrige kunden sitter på utstyret. Ikke nødvendigvis på delen som er nær øret, men på skaftet på pistolen f.eks.. Forskjellen på desinfisering og sterilisering er at sterilisering tar knekken på alt liv - det gjør ikke desinfisering.

Som du sier, risikoen er temmelig liten for å bli smittet av noe som helst. Sjansen for permanent skade på vevet er heller ikke stor. Med titan-smykker er allergi-argumentet også nokså verdiløst. Men det er mye myter og misforståelser ute og går om temaet, og jeg syns det er viktig at alle fakta er på bordet når man skal ta en avgjørelse.

Selve avgjørelsen må bli opp til hver enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...