2 søte Skrevet 16. september 2007 #26 Skrevet 16. september 2007 det er ikke så allergi fremkallende, kroppen tåler det på en mye bedre måte og du slipper å bekymre deg for nikkel allergi og slik:) og det er det samme stålet de bruker når de skal operere. men skjekk opp i det på nettet, jeg vet ikke så altfor mye, bare det de på pircingplassen jeg bruker sier, har tatt litt hull her og der:) men hver så snill å bruk den eksra tiden og kronene og gjør det hos en piercer! er så mye mer humant for babyen og hullet blir mye finere, med pistol er uhygenisk, og det blir store stygge hull..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. september 2007 #27 Skrevet 16. september 2007 øi.. kan du ikke bare stikke sjøl? *ler* Harry, harry, harry..
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 16. september 2007 #28 Skrevet 16. september 2007 Jeg tok hull i ørene på jenta mi da hun var nesten 10 mnd gammel,og det gikk kjempe fint. Ikke noen problemer og ikke langvarig plager eller gråt. Sjekk ut osteopaten som tar hullenen etter Blomdahl systemet (beregnet på allergikere og barn). www.majorstuenosteopati.no Dette går kjempe fint og er ikke noe problem. Ellers må jeg si at jeg er dritt lei dere som ALLTID skal slenge dritt ang temaet. Hun spurte ikke om hva dere syns om dette og da får dere som ikke har erfaringer, men kun personlige meninger holde kjeft!!!Sorry,men er så lei disse innleggene deres hver gang en stakkar spør om råd ang dette. Hvis du vil høre min erfaring ang majorstua osteopati så send pm HI. Gidder ikke legge det ut her fordi folk bryr seg og skal mene ditt og datt om dette.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 16. september 2007 #29 Skrevet 16. september 2007 Husker ikke hva den sjappa jeg var i oslo het. Men den ligger liksom i en smal vei mellom to hovedgater. Det er nikita frisørskole der og en resturang inne i den gata. Tror også det er noe kostymer ol. Husker selvfølgelig ikke hva det heter der. Hihi men der er dem kjempe flinke. Går liksom opp til glassmagasinet og føler gaten inn til høyre når du kommer nede fra oslo city, går du nedover den gata står det et skilt inn til frisør skolen og en mongolsk resturang. opp en trapp der er det. veit ikke om du forsto hvor jeg mente men Lykke til i morgen.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 16. september 2007 #30 Skrevet 16. september 2007 Nå må du gi deg, Sweet Amber. Herregud, da er det mye som er mishandling altså!!!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 16. september 2007 #31 Skrevet 16. september 2007 Du får stikke hull i nesa hennes samtidig, da! Det er også normalt i enkelte kulturer...
snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #32 Skrevet 16. september 2007 Takk, skal nok finne et sted.. Det er mitt barn, så her skal det bli hull imorra.. Jeg gidder ikke å svare på hvorfor og den slags tull... Dere syns jo det er mishandling, at jeg er dum, allikevel..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. september 2007 #33 Skrevet 16. september 2007 Og kanskje sette på sånne ringer rundt halsen? Du vet, mange som synes det er stiiiilig med giraff-hals.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #34 Skrevet 16. september 2007 Sorry at jeg 'mente'noe om det,men jeg skjønner virkelig ikke vitsen....Jeg fatter overhodet ikke poenget med å ta hull så tidlig. Kan faktisk ikke komme på en eneste god grunn for...Kan du?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 16. september 2007 #35 Skrevet 16. september 2007 Ring Riksen og få henne omskjært også, da!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 16. september 2007 #36 Skrevet 16. september 2007 Ikke riksen da.. det må da finnes en bakgårds-sjappe som gjør sånt? Med ureint utstyr.. autoklav er UT!
Sjokomelk<3 Skrevet 16. september 2007 #37 Skrevet 16. september 2007 Enig med Spinderella Og klarer en ikke å takle folks meninger eller er hårsår får en kanskje la være å legge ut tråder om temaer de kanskje vet vil gi reaksjoner Og kom ikke her og si at HI ikke var klar over at det å ta hull i øra på en liten baby IKKE vil vekke reaksjoner..
Mom2Two Skrevet 16. september 2007 #38 Skrevet 16. september 2007 signerer tribals innlegg... Ikke vanlig med bilsete i mange land heller, betyr jo ikke at der er lurt å kjøre uten for det... En ting er argumentet om at det er jåleri osv., men rent medisinsk er det jo også veldig ueheldig: nevner bare stor fare for å utvikle allergi, infeksjonsfare, faren for at andre barn river løs ørepynten og lager et digert arr osv. osv. Skjønner ikke at det går an å bli sååå forfengelig at søt baby går foran nevnte argumenter... Begynner å lure på om HI er 16 år eller bare mindre utrustet...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 16. september 2007 #39 Skrevet 16. september 2007 Det er sant! Tenkte å være litt utradisjonell sånn for gøy... hehe
Shabby Cheap Chic Skrevet 16. september 2007 #40 Skrevet 16. september 2007 Lykke til i morra med den lille snuppetupp... Blir så søt atte... Fikk hull i ørene som ettåring jeg... Gråt ikke da og har elska de siden.. Ikke bry deg om de andre kommentarene.. Kan IKKE kalles barnemishandling.. hehe
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 16. september 2007 #41 Skrevet 16. september 2007 Du står selvfølgelig fritt til å mene hva du vil, men hver gang noen spør om dette så har det en tendens til å bli veldig smørt på, om du skjønner. Når folk drar inn mishandling, da begynner jeg å lure.... Jeg tok det tidlig fordi det er mindre vondt da og fordi jeg og mannen min syns det er fint.. Små barn glemmer smerte og de takler smerte på en annen måte. Dette med uutviklede nervebaner nederst i øreflippen stemmer ikke i følge legen min, men dette kan spille inn om man stikker øverst i flippen der hvor brusken er. Ikke meningen å bli veldig sur er bare så lei av folk som alltid skal mene noe om dette selvom HI ikke spør om meningen.
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 16. september 2007 #42 Skrevet 16. september 2007 Joda,men dette blir hauset om hver eneste gang liksom. Syns det er unødvendig.....
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 16. september 2007 #43 Skrevet 16. september 2007 Denne over her var til Spinderella.....
Gjest Skrevet 16. september 2007 #44 Skrevet 16. september 2007 Svarte på det først altså,men klarte jo ikke å holde kjeft om meningen da veit du ;-)
ZigZag er 2 barnsmor! Skrevet 16. september 2007 #45 Skrevet 16. september 2007 Jaja, syns ikke innlegget ditt var ille jeg i det hele tatt, Spinderella. Jeg er helt enig i det svaret du gav ang anbefaling og sånt:-) Men det er nok av andre over her som kommer med usakelig dritt, spør du meg. Det er unødvendig. Man kan godt mene ting, men man kan si det på en ordentlig måte....slik du gjorde!
snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #47 Skrevet 16. september 2007 Enig med deg ZigZag... takk for støtten.. Og du som sier at jeg må være en 16 åring, for et barnslig svar du kommer med, det er nok du som er fjortiss... Greit at man må være åpen for kritikk når man skriver et innlegg her, og helt greit det, har fått masse nyttige tips her hele tiden.... men nå spurte jeg om en veldig kort svar av de som hadde peilig på et greit sted å dra med snuppen... Så kommer dere med masse pepper.. Jeg har jo allerde bestemt meg, og det gjelder jo mitt barn, så dere skulle bekymret dere mindre...
Gjest Skrevet 16. september 2007 #48 Skrevet 16. september 2007 Dette er ikke kritikk, men praktisk info om systemet ZigZag snakker om: Blomdahl er en leverandør som leverer såkalte lyn -pistoler, altså det utstyret man bruker for å ta hull i ørene, bl.a hos frisører. B. bruker smykker av gull og titan, som er veldig bra, og gir så godt som ingen risiko for å utvikle nikkelallergi. De lager smykker av tykkere størrelse enn andre leverandører, noe som også er greit for å lette sårhelingen. MEN, grunnprinsippet er det samme som de fleste andre: en pistol i plast som skyter smykket direkte inn i øret. Feilen med dette, og grunnen til at piercerer ikke anbefaler det er at den samme pistolen brukes på alle kunder, uten å bli sterilisert, slik utsyret ville blitt i et piercingstudio. En plastpistol ville smeltet om den ble utsatt for det samme som piercingtenger blir. Selv om delen som berører blod og kroppsvæsker blir byttet ut, er det høy risiko for kryss-smitte, f.eks ved at den som skyter hullet tar på såret for å feste øredobben, også tar på pistolen etterpå. Ville du tatt piercing i øret på babyen din, med den samme pistolen som hadde skutt hull i en person med hepatitt, eller for den del, diare? Den andre grunnen, er at en piercer ville brukt en kanyle, en ultraskarp, friksjonslav og hul nål for å gjøre plass til smykket. En lyn-pistol lager i realiteten ikke et ordentlig hull, den skyver vevet til side. Det sier seg selv at dette gjør mer skade, siden øredobben er langt buttere enn en kanyle, "knuser" den seg fram gjennom vevet. Bare sånn for å ta med i vurderingen...
Sjokomelk<3 Skrevet 16. september 2007 #49 Skrevet 16. september 2007 Jeg for min del synes synd på barnet.... Er for at slike ting bør et barn få velge selv.. Jeg tok hull i øra da jeg var ca 10 år, men bruker aldri ørepynt selv om det er såååååååååååååååååååååå jækla fint, for det viser seg at uansett hvilke pynt jeg har i og hva de er laget av så får jeg hodeverk og ørene blir røde, varme og hovner litt opp. Og fremdeles verker det..over 1 år siden sist jeg hadde i ørepynt..ville bare prøve pynte meg til bryllupet mitt. Husker hvor mye probl jeg hadde med de i begynnelsen og..
sauefot Skrevet 16. september 2007 #50 Skrevet 16. september 2007 Skal du først påføre babyen din den smerten det er å ta hull, bare fordi du synes babyjenter med hull i ørene er nusselig, så får du jaggu satan gjør det på et proft sted. Drar du til en frisør kan du ende opp med en hepatittsmittet baby. Frisører er ikke i stand til å sterilisere utstyret de bruker, de kun desinfiserer. Og det dreper ikke bakterier. Ligger og flyter i en guffen væske en stund, før pistolen blir puttet i den samme skitne eska, kurva etc etc. Autoklave! Det er et fint ord. Frisører som skyter hull, burde vært forbudt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå