Gå til innhold

Bør man være ekstra forsiktig med aktiviteter,løft ol i denne første perioden?Eller lever man akuratt som før?


(((( 2 kids-gutt og jente))))

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

du skal ikkje løfte over 10 kilo uansett i løpet av svangerskapet, noen gang... men det er vel kanskje ikkje så mange som er så flink, har en gutt på 13 kilo løfter han mange ganger om dagen, og er det noe tungt som må løftes så tar eg det som regel selv, siden eg må vente til min mann kommer hjem, om han skal gjøre d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her-minien veier 15 og vil av og til bæres:-) Har også en jobb hvor kassene jeg bærer er ca 25 kg!! Jeg bør vel kanskje si ifra på jobben allerede nå da? er bare 5+4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg synst da personlig at 25 kilo er mye, men så tenker eg på desse som jobber på pleiehjem og div. de løfter da mye tyngre en det, spesielt om de går natt, da er de ofte alene om å løfte/flytte på personer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må seie ifra med ein gong. Er ikkje forsvarleg å løfte so mykje. Arbeidsplassen må legge til rette for deg, slik at du slipper å løfte så tung. Event få hjelp med løftene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte å gjøre det i morgen-men følte liksom at det var litt tidlig å "klage" når jeg bare er 5+4 liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en jobb hvor jeg løster tungt hele dagen. Jobber på lager og løfter opp til 30-35kg hver dag. Har sagt fra på jobben allerede (dagen etter at vi selv fant det ut) at jeg måtte få tilrettelegging og at jeg måtte få slippe de tyngste oppgavene. Er nå 6+5.

Det er ikke snakk om å "klage". Arb.plassen har krav på seg til å tilrettelegge, og hvis de vil ha deg lengst mulig i jobb, så gjør de det.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...